Ресторант в Китен предлагал развалена храна, БАБХ не намериха нарушения
Една и съща храна се сервирала по цяла седмица, докато не започне да мирише на развалено, напитките се разреждат с вода, „минералната“ вода се налива от чешмата, персоналът в кухнята не минава медицински прегледи. Това е само една част от ужасните условия в хотел с ресторант в Китен. Те са публикувани в сайта turpravda.ua от украинец, който е работил в обекта. Мъжът прилага и снимки, с които да онагледи ситуацията.
Проверката на Агенцията по безопасност на храните, обаче не констатира нарушения, пояснява началникът на областната дирекция Георги Митев.
„Изключително добро състояние на обекта, с изключително добри уреди, с добра хигиена, със здравни книжки, проследяемост на хранителните продукти, съхранение на хранителните продукти. Нищо вярно нямаше от това, което беше описано в оплакването“, коментира Митев.
Въпреки че, не се наема да квалифицира този случай като такъв, той отчита, че нарастват подобни сигнали към агенцията. Може да са продиктувани от разчистване на сметки между конкуренция или от недоволни служители.
По време на проверката, работниците са били с шапки и ръкавици в кухнята. На публикуваните снимки, обаче се вижда, че служителите не носят такива, дори когато приготвят храната. На въпрос дали, след като статията е публикувана и в български вестник и в няколко регионални сайта, собственикът не е затегнал контрола и привел обекта в изрядно състояние, очаквайки проверка, Георги Митев коментира:
„Той може да стегне заведението, но само относно облеклото на самия персонал. Ние направихме доста бърза проверка. За този период от време, няма как да изготви здравни книжки на персонала. Няма как и да го приведе в хигиенен вид“, коментира Георги Митев.
Той пояснява, че официален сигнал до тях не е подаван за конкретния обект.