OffNews.bg

Прогноза за бурно развитие на азиатските e-commerce компании

Световни кредитори, сред които HSBC, Citigrоup и други банкови играчи от този калибър увеличават усилията си за продажба на банковите си услуги тип „ден-за-ден“ на бързо развиващите се нови технологични компании, имайки в предвид нарастващата конкуренция в областта на по-традиционните банкови услуги.

Тези „day-to-day” услуги касаят всякакви оперативни нужди на компаниите, като търговско финансиране, управление на паричните средства, улесняване на плащанията. Тези ежедневни банкови услуги са източник на стабилни приходи, за чието изпълнение не е необходим много капитал за азиатските банки, тъй като Азия е най-големия търговски регион в света.

Цели на новата инициатива включват компании, опериращи в сферата на електронната търговия, доставчици на услуги за мобилно плащане, както и компании с ride-hailing платформи като Ant Financial, Grab, PayTM, Flipkart и други. В Азия се наблюдава ускорено дигитализиране на паричните средства, което обуславя нарастващата нужда за инфраструктура за транзакции в реално време. Управлението на паричните средства е огромна възможност за банките, тъй като компаниите в сферата на електронната търговия имат огромни снабдителни вериги, които се развиват и усложняват непрекъснато, създавайки една постоянно нарастваща мрежа.

Въпреки че въздействието на търговската война между Китай и САЩ все още не е усетено от бизнеса (частично заради временното „примирие“, което отложи новите тарифи, които трябваше да влязат в сила от 1-ви януари), според водещи анализатори напрежението влошава перспективите пред азиатските икономики по отношение на стокообмена и изтласква на преден план сектора на услугите, като по-перспективен.

Една от най-големите международни инвестиционни банки – Citigroup – наблюдава увеличение на приходите си от клиенти в e-commerce сектора с 20% за 2018 г., спрямо 17% за 2017 г., което превръща този вид търговски отношения в най-бързо развиващия се сегмент на азиатско-тихоокеанския департамент на банката. Очаква се всички банки да усетят разрастването на пазара за електронна търговия, като той ще надхвърли границите на държавите от които тръгва, като по този начин се очаква да компенсира негативните от търговската война. Прогнозите за това разрастване са към 2022 г. пазарът да достигне $1.1 трилиона, което ще бъде приблизително 2/3 от обема на бизнеса в световен мащаб.