Второ издание на "Зверино 4x4 Екстрийм"
За втора поредна година Клуб Газ-69 и приятели имат удоволствието да поканят всички желаещи на любителско състезание "Зверино 4х4 Екстрийм". Състезанието е тип "Траял" и ще се състои на 6 октомври в с. Зверино, община Мездра.
Дължината на трасето е около 2 км и ще се преминава средно за 15 - 20 мин.
Според правилника на състезанието, участие в състезанието могат да вземат всички високопроходими автомобили с две оси и маса до 3 т, оборудвани с предпазни колани и пожарогасител.
Състезанието се провежда по затворено трасе с препятствия и екстремни зони. Участниците ще бъдат разделени в два класа - Хоби (гуми до 82 см/32“ включително) и Експерт - гуми над 82см.
Право на участие имат всички заплатили таксата за участие. Няма да се допускат употребилите алкохол или упойващи вещества. До старт се допускат само автомобили отговарящи на изискванията - да имат предпазни колани и здраво закрепено оборудване, както и залепени номера и стикери на спонсорите. Всички екипажи задължително трябва да носят каски. Състезателите нямат право да ползват вериги. Водачите ще могат да имат и помощник (навигатор), който да ги насочва през терена. Участието на лица под 18 г. става след писменото съгласие на техен родител (настойник).
Участниците ще теглят томбола със стартови номера и стартират по реда на номерата. Екипаж, който не се е явил до 5 мин. след повикване на стартовата линия се дисквалифицира.
Екипажите стартират с еднакъв брой точки. По време на преминаването на трасето за всяка грешка съдиите отнемат контролни точки. По желание на състезателите те могат да преминат през екстремните зони, което им носи допълнителни точки. Състезателите могат да ползват лебедки, крикове, пътеки и т.н., но те трябва да са част от оборудването на автомобила, т.е. да са преминали стартовата и финалната линия с него. Не се допуска внасянето на помощни средства отвън. Навигаторът има право да се движи пеша по трасето и да помага на пилота. Пилотът и навигаторът трябва да пресекат стартовата и финалната линия седнали вътре в автомобила със сложени каски и със закопчани предпазни колани. Членовете на екипажа нямат право да свалят каските си по време на цялото преминаване по трасето.
Класирането на екипажите е по броя на контролните точки, с които всеки екипаж е пресякъл финалната линия.
На екипажите се засича и контролно време. При просрочване на контролното време полевият съдия изважда автомобила от трасето и се пресмятат спечелените и загубени точки от екипажа.
Точки се прибавят за:
Преминаване на стартовата линия - 300 т.
Преминаване на финалната линия - 300 т.
Преминаване през екстремна зона - 100 т.
Ползване на собствена опорна точка (котва) при теглене - 10 т.
Точки се отнемат за:
„Необявена” помощ от публиката - 120 т.
Ползване на асистиращата машина - 60 т.
„Обявена” помощ от публиката - 60 т.
Сваляне на каска - 60 т.
Балансиране на джипа без колан (въже) - 60т.
Движение в машината с незакопчан колан - 60 т.
Излизане на машината с две колела едновременно - 60 т.
Ползване на лебедка - 35 т.
Ползване на стълба (пътека, трупче, подпора) - 20 т.
Ползване на крик (джек) - 15 т.
Съборено колче 10т.
Настъпване (скъсване) на лента - 6т.
Време за преминаване на цялото трасе - 6 т./мин; 1 т./10 сек.
Разрешава се ползването на земекопни инструменти (кирки и лопати), но само ако не се поврежда/променя съответното препятствие. Навигаторът може да балансира джипа в движение само посредством колан/въже завързан за него. Балансирането в движение чрез стъпването на степенки, висенето от врати и прозорци се наказва.
Екипажите могат да ползват асистираща/и машина/и, които ще бъде(ат) осигурен(и) от организатора. Не се допуска ползване на асистенция от друга машина извън предварително определените. Асистиращите машини могат да бъдат ползвани и за опорни точки при самоизвличане с лебедка.
Помощ от публиката се ползва само за изправяне на обърнати джипове. Оказване на помощ от публиката се извършва след изрично обявяване на желание от страна на екипажа към най-близкия полеви съдия и под неговото ръководство. При ползване на помощ от публиката се отнемат 60т (ползване на асистираща машина).. Ако се ползва необявена помощ от публиката или помощ за друго освен за изправяне на джип (бутане, ремонт и пр.) екипажа се наказва с отнемане на 120 т.
Дисквалификация ще се прави при излизане на автомобила извън трасето с три колела едновременно (гумите да излязат изцяло извън лентата); при ползване на оборудване внесено отвън; при промяна на препятствията чрез използване на земекопни инструменти и рязане на дървета; при умишлена промяна на препятствията чрез преместване или отстраняване на елементи от тях на ръка или с помощта на джипа; при пресичане на стартовата и финалната линия без навигатора вътре в автомобила, без каски, с незакопчани колани, или с липсващо оборудване, с което автомобила е стартирал; при грубо неспазване на правилата и непристойно поведение - по решение на главния съдия.
Класирането се извършва след сумиране на точките получени от екипажите при преминаване на трасето. Подреждането е по низходящ ред на точките. Ако два екипажа спорят за призовите места (от първо до трето) и имат равен брой точки се измерва диаметъра на гумите на двете машини. Предимство в класирането получава екипажът състезавал се с гуми с по-малък диаметър.
След като класирането стане готово и главният съдия обяви това официално, състезателите имат право да проверят своите резултати и да подадат писмена контестация в рамките на 30 мин. След изтичането на този период контестации не се приемат.
Наградният фонд ще бъде скромен, като миналата година:
1-во място - 300лв.
2-ро място - 200лв.
3-то място - 100лв.
Ще има специална награда за първия ГАЗ-69 от 300лв.
Организаторите се надяват екипажите и публиката да останат доволни. Трасето няма да е с голяма трудност, но екстремните зони (4 или 5 на брой) ще бъдат и освен лебедки ще са нужни и пътеки за по-неподготвените джипове.
Таксата за участие е 35 лв., като записването става по телефона - Светозар Стеев - тел. 0885 30 92 08.
На следващия ден 07.10.2012 е предвидена разходка в красивия Балкан около с. Зверино със съответната весела част.