OffNews.bg

Спаси София: Да се вдигне таксата за разрешение за строеж, за да има повече пари за улици и квартали

Общинският съветник Борис Бонев и градските активисти от Спаси София публикуваха днес свое предложение за бюджета на Столичната община за 2021 г., което предвижда много повече инвестиции в кварталите и в пътната инфраструктура. 

В становището изпратено до кмета Фандъкова, те настояват да се предвидят повече средства за три стратегически направления – по-добра улична инфраструктура, ударно решаване на проблемите в кварталите, както и инвестиции в градския транспорт. 

Предложихме конкретен проект за цялостен ремонт на най-голямото междублоково пространство в Люлин, както и за три други из цяла София. Освен за облагородяване на междублоковите пространства, средства трябва да се предвидят и за изграждане на поне три монтажни паркинга в кварталите. 

Градските активисти искат да бъдат удвоени и средствата, с които да се финансират проектите на районните кметове. „Кметовете в момента разполагат с мизерни бюджети, защото 10-те млн. за 24 района не стигат за нищо. Предоставяйки им повече средства ще се решат повече квартални проблеми и ще си проличи кои от тях са най-ангажирани с проблемите на жителите си. Лоша практика е огромната част от събраните данъци да се централизират в Столичната община, без гаранция че ще се върнат обратно като инвестиции в конкретния район, споделя мнението си Гергин Борисов от Спаси София. Според него средствата за отчуждаване на имоти също трябва да бъдат увеличени, за да може да се реализират обещаните улици и да се реши проблемът с частните имоти в големите столични паркове. 

От Спаси София настояват в бюджета за 2021 г. да бъдат отделени и повече средства за ремонт на уличната мрежа. Ще настоявам списъкът с улични ремонти за тази година да бъде удвоен, обясни Борис Бонев.

Градските активисти казват, че средства за всички предложени проекти могат да бъдат осигурени като се актуализира таксата за разрешение за строеж, както и с намаляването на броя на общинските дружества с дублиращи се функции. „Отдавна строителните предприемачи са готови да плащат повече за разрешително за строеж, но само ако са сигурни, че Общината ще инвестира тези пари обратно в инфраструктура. Тези такси не са пипани от 2006 г., и са между 15 и 40 пъти по-ниски сравнено даже с балканските столици. София има толкова много проблеми, че се налага усилено да започне решаването им, убеден е Борис Бонев.