OffNews.bg

Николай Николов: Зелената зона за паркиране е ред за едни и проблем за други

"Зелената зона" за паркиране е ред за едни и проблеми за други граждани на София. В този смисъл, тя разделя хората в града ни.

Коментара направи общинският съветник от БСП Николай Николов, който заедно с колегите си от групата на социалистите в СОС не подкрепи поредния доклад за разширяване на зоната за платено паркиране. Той беше внесен за гласуване на вчерашната, последна преди лятната ваканция сесия и беше приет от управляващите в Столична община.

"Това постоянно разширение на платената зона за паркиране в София е безперспективно. То е временно, не е трайно решение на проблема, който дори ще се задълбочава, прогнозира Николай Николов. - Разбира се, разширението на зелената зона успокоява за момента обстановката, но категорично ограничава възможността за изграждане на паркинги. Както са тръгнали, освен да направят целия град зелена зона, друго не виждам като възможност. Защото с разширяването й, проблемите само се изместват към крайните квартали. Какъв е смисълът тогава от подземните паркинги, които съществуват в момента?! Кой ще си спре колата в тях при положение, че има възможност да паркира пред входа си на "зелена зона"?!".

С новото разширение в "Красно село", "Възраждане", "Оборище" и "Лозенец" с малки изключения зоната за платено паркиране обхвана Втория градски ринг, уточни общинският съветник от БСП, който е и председател на Районната организация на социалистите в "Красно село".

"Все повече граждани ще настояват за правила в паркирането, тъй като разширението на “зелената зона” ще създава проблеми в граничните на нея райони, обясни Николай Николов. - И формално Столична община, под предлог, че гражданите го искат, ще разширява зоната, докато тя не обхване цялата територия на София. А истината е, че не всички хора искат “зелена зона”. Обществените обсъждания, които управляващите в СО правят, са за съвсем тесен кръг от хора и имат по-скоро представителен характер. Присъствал съм на тези в "Красно село" и зная за какво става дума. Освен това аз лично в началото на 2018 година направих анкета на терен в квартал „Кривата река“. От 110 анкетирани над 90% изразиха мнение, че трябва да бъдат построени паркинги, за да бъде разрешен проблемът с паркирането, а не да се разширява зоната. Задължение на Столична община е да реши този проблем по възможно най-добрия начин в полза на гражданите. Зелената зона е един от начините, но не е най-добрият. Той е временно и безперспективно решение от гледна точка трайното справяне с въпроса".

Николай Николов припомни, че общинските съветници от БСП отдавна настояват дейността по паркирането да бъде организирана от общинско предприятие, а не от търговско дружество. "Услугите за хората в града ни не трябва да са бизнес, коментира още той. - Тези удобства за гражданите са задължение на Столична община. Финансовите потоци от паркирането трябва да бъдат отделени от общите финансови потоци в Центъра за градска мобилност. За да може ясно да се видят приходите от дейността на паркирането и те да бъдат използвани за изграждане на нови паркинги, за облагородяване на средата, за улично осветление и поддръжка на улици, тротоари, знаци и т.н. За съжаление, в това отношение, не срещаме разбиране от страна на управляващите в Столична община".