OffNews.bg

МО подписа договор за двигатели на МиГ-29 от Русия и нападна Радев

Министерството на отбраната е подписало договора за покупката на двигатели за изтребителите МиГ-29. За покупката на 10 двигатели военното министерство ще плати плати 43 млн. лв. на фирма посредник, която ще трябва да достави четири новопроизведени и шест ремонтирани двигатели РД-33, сер. 2. От МО уточняват, че новите двигатели са с над два пъти по-голям летателен ресурс от шестте двигатели, които са ремонтирани в Полша. 

Изпълнителят ще извърши доставката на първите два ремонтирани двигателя до 30 април 2017 г., а оставащите ще бъдат доставяни на всеки месец по два броя.

Реализацията на договора е израз на национално отговорната политика на правителството да поддържа летателната годност на изтребителната авиация на България и същевременно с това да продължи процеса за придобиването на нов тип боен самолет, съобщават от МО.

Без да се споменава поименно, в съобщението се отправят нападки срещу бившия командир на ВВС Румен Радев, който в последните месеци преди да подаде оставка предупреждаваше, че бойната авиация е застрашена от приземяване: "Въпреки пропагандните внушения, че българската бойна авиация ще бъде приземена, Министерството на отбраната не допусна това да се случи. Доказателство е успешното изпълнение на ремонта на двигателите в Полша през настоящата година. Икономически изгодният договор, изпълнен точно и своевременно от нашите полски съюзници, позволи ВВС планово да поддържат нужната бойна готовност."

Сключеният вчера нов договор за доставка на двигатели ще даде възможност да се възстанови летателната годност на още 5 самолета МиГ-29 през следващата година, уточняват от министерството. Тези договори и взетите мерки за обезпечаване с авиационно гориво са потвърждение на последователната политика, водена от Министерството на отбраната да бъде осигурена изправна бойна техника и да бъдат създадени по-добри условия за обучение и поддържане подготовката на бойните пилоти, се казва още в съобщението.

До сключването на договора се стигна, след като първоначалната обявена обществена поръчка се провали. Избраната фирма "Авиостарт" предлагаше на МО доставката на 10 непроизведени още двигатели от заводите на руската държавна компания РСК МиГ. След прекратяването на поръчката от министерството преминаха на пряко договаряне с фирмата, като договорените параметри останаха почти същите, като първоначално предложените.