Може ли да купите самолетен билет на една цена, а от кредитната ви карта да изтеглят повече? Може
Възможно ли е да купите самолетен билет на една цена, а от кредитната ви карта да бъдат изтеглени повече пари? Оказва се, че това е напълно възможно.
Нашата читателка Диана Георгиева ни изпрати писмо и снимков материал, в който обяснява, че именно една от нискотарифните компании е добавила 35 лева върху "крайната" цена на билета. Вижте какво пише в писмото:
"Преди 10-ина дни си купих билет от Уиз Еър за 1389 датски крони. Това е цената, обявена в сайта в процеса на закупуване и във фактурата. Обаче когато плащането се отбелязва като изчакващо в банковата ми сметка, пише 1499 крони. До момента, в който реално сумата е изтеглена, става 1522 крони (35 лв повече от цената обявена във фактурата).
Нещата стоят така: някъде си в правилата им, с които се съгласяваме като купим билет, пише, че при покупка с карта (предполагам, че другият начин е paypal?) крайната сума би могла да бъде различна от написаната от тях. В отговора си обясняват, че разликата идвала от това, че парите се превръщат в различни валути и те не носят отговорност за това. Естествено, това си е чисто и просто некоректна практика и само си измиват ръцете с някаква точка в документите си. Всеки знае, че си има нормални коректни начини една авиокомпания да изчисли тези суми, така че реално да взимат обявената цена от банковата сметка на потребителя. С начина, по който работят, реално няма начин да знаеш колко отгоре ще ти вземат! И само да кажа, че много хора са засегнати от това, и че повечето най-вероятно дори не си дават сметка. Това също не е първият път и за мен, при предишната резервация най-малкото беше същото, може би и преди. Разбира се, мога да пратя документи, включително и техния отговор. Имам и видео илюстриращо, че в процеса на резервация никъде по никой начин не става ясно, че сумата може да е различна и че има разлика по какъв начин се плаща. Аз съм студент, който работи на две места и завършва магистратура, тези пари не ми падат от небето. Аз лично никога не бих пътувала с тази компания отново. Смятам тази им практика за абсолютна липса на уважение към клиента и умът ми не го побира, че такава голяма компания си позволява това", пише Георгиева.
Тя прилага и отговора, който е получила от авиокомпанията:
Справка на OFFNews със сайта на нискотарифния превозвач показва, че този текст е наличен и в общите условия за превоз на пътници и багаж и на български език. С големи букви е написано:
АКО ПЛАЩАТЕ С КРЕДИТНА ИЛИ ДЕБИТНА КАРТА, ВАШЕТО ПЛАЩАНЕ СЕ ОБРАБОТВА ОТ МЕЖДУНАРОДНА СИСТЕМА ЗА ОБРАБОТКА НА КАРТОВИ ПЛАЩАНИЯ. МОЖЕ ДА УСТАНОВИТЕ, ЧЕ СУМАТА, НАЧИСЛЕНА ПО ВАШАТА ДЕБИТНА ИЛИ КРЕДИТНА КАРТА, Е РАЗЛИЧНА (И МОЖЕ ДА БЪДЕ ПО-ГОЛЯМА) ОТ КРАЙНАТА ЦЕНА, ПОСОЧЕНА В НАШЕТО ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА РЕЗЕРВАЦИЯТА, ПОРАДИ КУРСОВИТЕ РАЗЛИКИ В МЕЖДУНАРОДНАТА СИСТЕМА ЗА ОБРАБОТКА НА КАРТОВИ ПЛАЩАНИЯ.
От текста ясно се разбира, че разликата във валутния курс не променя сумата, която постъпва по сметката на авиокомпанията.