Температурите в офиса - между 16 и 25 градуса, според нова наредба
Температурите в офиса трябва да са между 16 и 23 градуса през студения период и между 18 и 25 градуса през топлия период. Това гласи новата наредба за изискванията на микроклимата на работните места, която влезе в сила на 1 ноември, съобщиха от главната инспекция по труда (ГИТ).
По-ниските температури са допустими, когато работещите полагат по-тежък физически труд.
Допустимата температура през зимата не може да е под 13 градуса, а през лятото не може да е над 28 градуса. Когато температурите навън са много високи, е допустимо температурата в помещенията да е с от 3 до 5 градуса над нормата, но не повече от 33 градуса, става ясно от наредбата.
Относителната влажност на въздуха пък може да е между 35% и 75% в зависимост от периода и температурата в помещенията.
При работа на открито работодателят е длъжен да се съобразява с подадените червени и жълти кодове за опасни метеорологични условия – вятър, висока температура, дъжд, мъгла, да прецени доколко неблагоприятните климатични въздействия могат да застрашат живота и здравето на работниците му и да вземе съответните мерки - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, да осигури помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма, обясниха от ГИТ.
В наредбата са включени още определения за постоянно работно място, помещения със значително и незначително топлинно натоварване, за лека, средно тежка и тежка физическа работа, от която зависят параметрите на микроклимата, за климатизирано помещение, студен и топъл период на годината, когато средната денонощна температура е под и над 10 градуса, както и в кои случаи е необходимо да се правят измервания на микроклимата.
От ГИТ са категорични, че с всяка година броят на работещите при неблагоприятни условия на труд намалява. През 2013 г. Те са били 9,7% от заетите, докато през 2012 г. при неблагоприятни условия са работили 11,5% от заетите.