OffNews.bg

Спаси София и съветници от ПП-ДБ против да спре нощния транспорт

От Спаси София се обявиха против закриването на нощния транспорт в София, предложение за това са внесли в Столичния общинския съвет Карлос Контрера и Ваня Григорова.

„Става въпрос за злонамерена атака на гърба на софиянци или за открит лобизъм в полза на таксиметровите компании. И в двата варианта това няма да е в защита на обществения интерес, тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за таксита, вместо по 2 лева за автобус.“ – заяви лидерът на Спаси София Борис Бонев. 

На специална пресконференция те изнесоха данни, от които става ясно, че нощните автобуси в столицата стават все по-популярни и използвани и само за 6 месеца пътниците в тях са се увеличили три пъти. Линия Н1 пък е 12-та най-ефективна спярмо брой превозени пътници от всички автобусни линии в целия град. „Ползите са за всички софиянци, за местната икономика, за работещи и предприятия, за културния живот и туризма на София. Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичен автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях. “ – сподели Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта на Столична община.

Зам.-кметът Илиян Павлов предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен, а не с лека ръка да бъде премахван нощния транспорт. 

Общинският съветник Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. „Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.

„Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хората, които работят на смени.“, поясни съветникът Димитър Петров.