OffNews.bg

'Сложен' казус, за който институциите нямат отговор

Миналата седмица репортер на OFFNews забеляза зарядна станция за електически автомобили пред Министерство на икономика, до която няма достъп

Оградена е с колчета на Центъра за градска мобилност и един други - черни, допълнителни колове, които пряват паркомястото непристъпно.

Свързахме се с ведомството, за да получим отговор именно за черните колове, а оттам ни обясниха, че зарядната станция не работи, те не отговорят за нея и паркирането е забранено. Странно, защото знак няма. Било така, тъй като забраната е отскоро. Поискаха и снимки, макар че паркомястото е на самия вход и би трябвало да са го забелязали отдавна.

След като OFFNews изпрати снимки и въпросите, от министерството се свързаха с нас, за да ни обяснят, че са ни подвели с информация и че те не отговарят нито за паркомястото, нито за зарядната станция. Допълниха, че трябва да се обърнем към столична община, защото тя отговаря за всичко. 

Направихме го. 

От ЦГМ излязоха с позиция, че Центъра не разполага с ограничителите, за които сигнализирахме. "В този смисъл не бихме могли да кажем каква е стойността на посочените от Вас, кога и с каква цел са монтирани. Напомняме Ви, че законността на ограничителите се проверява от Столичния инспекторат. Също така, ЦГМ няма отношение към функционирането на зарядните станции за електрическите автомобили", обясниха от ЦГМ.

В понеделник се обърнахме към Столична община, за да получим отговорите на въпросите, които са: 

1. Кога е поставено съоръжението?
2. Каква е неговата цена?
3. Коя институция е финансирала поставянето на зарядната станция?
4. Кога са поставени оградните колчета, които забраняват зареждането на автомобили?
5. Ако станцията не работи, защо обикновена кола не може да бъде паркирана там?

Общината ни препрати към направление "Транспорт и градска мобилност", защото в техния регистър няма информация за тази зарядна станция. Свързахме се и с направлението, откъдето поискаха да се свържем с техния пресцентър, за да "разпределят сигнала към кого да отиде". Отново ни дадоха телефон за връзка.

И там се обадихме. Отново поискаха да изпратим въпросите си писмено, за да могат да проверят какъв е казуса. Обясниха, че това не е проект на общината и заявиха, че преди фирмите, на които принадлежат стациите, сами са ги поставяли и са отговаряли за тяхното поддържане. Как е сега обаче и кой решава къде да бъдат поставени, никой не отговори.

Може би фирмите си избират някое министерство или друга институция и ги поставят...

От пресцентъра на направление "Транспорт и градска мобилност" ни дадоха мейла на Столична община, където се връщаме отначало. 

Свързахме се и със Столичния инспекторат, който отговаря "за сигнали, свързани с чистотата, замърсяване от строителство, външна реклама, търговия на открито, паркиране, кучета и др.". Много "любезно" инспекторатът отговори, че не могат да ни дадат никаква информация без да има становище или подаден сигнал.

Опитахме и чрез контактния център да получим отговор на въпросите си, където отново ни препратиха към пресцентъра на направление "Транспорт и градска мобилност". 

И оттам, разбира се, потвърдиха получаването на писмените въпросите, но за отговорите трябва да изчакаме. Колко обаче, времето ще покаже.

Може би мислете, че казусът, с който сме се заели, е незначителен, но ако нито една институция вече втора седмица няма отговор за една зарядна станция, то какво остава за всичко друго, което е по-важно и значимо за всички. Всичко щеше да е добре, ако не им плащахме заплатите точно за това - да си вършат работа.

Преди 2 години гражданин подава сигнал за заледен тротоар през декември и, о, чудо, получава отговор от същите тези институции... през август следващата година. Друг гражданин подава сигнал за излишен знак след приключил ремонт през 2016 г. и той също получава отговор, но три години по късно - през 2019 г.

Дано OFFNews не получи отговорите през 2025 г.