Пътят Бургас – Варна с най-много катастрофи в страната
22-ма души са загинали на пътя Бургас – Варна от 2013-та година досега. Черната статистика обяви на кръгла маса в Бургас председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев.
На 113-километровата отсечка за периода от 2013 г. до 31 май 2016 г. са станали общо 864 катастрофи, при които са ранени и 198 души. От началото на 2016 г., досега, 1 е загинал в участъка, при 65 ПТП. Повече катастрофи стават в бургаската част на пътя – между Бургас и Обзор.
Това е втората кръгла маса, свързана с т. нар. „черни отсечки“ и безопасност на движението, която председателят на парламентарната комисия по транспорт Настимир Ананиев инициира. Те са 5 – 6, които са най-тежки в страната, коментира Ананиев.
Участъкът Русе – Бяла също е много тежък, а е наполовина по-къс от Бургас – Варна, посочи Ананиев. Сред другите опасни са Пловдив – Асеновград, Пловдив – Хасково, Плевен – Бяла , Казанлък – Стара Загора, Проходът на републиката – Гурково.
Относно Бургас – Обзор, основната концентрация на катастрофи е около Ахелой и 10 – километровото трасе след Слънчев бряг към Обзор.
„Има доста опасни завои, опасни пресечки, в които задминаването е забранено, но изнеревни шофьори бързат и нарушават правилата. А това е най-големия убиец за 2015 г. – високата скорост и отнетото предимство. Най-много загинали има през летните месеци“, добави Ананиев.
Бойко Рановски, началник отдел “Пътна полиция” поясни, че ситуацията няма как да повлияе само контролната дейност на МВР. Относно катастрофите, той отчита леко намалениена жертвите, спрямо същия период на миналата година, на жертвите, но поясни, че тежките месеци тепърва предстоят. Рановски добави, че от началото на месец юли, в РУП Несебър са командировани полицаи, които имат технически средства и за установяване употреба на дрога:
„Броят на установените случаи на употреба на наркотици, е близък до този на установените случаи на употреба на алкохол“
Трябва да се търсят и инфраструктурни решения, които да подобрят условията и да намалят рисковете от катастрофи, подчерта Рановски.
Част от тези решения са цялостното разширяване на пътя Бургас – Слънчев бряг, който да стане четирилентов. Единият участък е т. нар. „северен обход“ на Бургас, който трябва да започне от АМ „Тракия“ и да изведе транзитния трафик извън града, по пътя за Варна. Той е с дължина 4 км. В петък предстои да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за обхода на Ахелой, поясни Митко Порязов, директор на Областното пътно управление – Бургас. Заради обжалване се бави процедурата за другия важен обход – този на Поморие. Същестуващото трасе между двата града трябва да бъде удвоено.
За движение между Слънчев бряг и Обзор, Порязов препоръча да се ползва Дюлинският проход:
„Там може да се ползва само от леките автомобили. Отсечката е изкърпена, в добро състояние е, позволява преминаване. Действително, тя е и по-кратка и не е толкова натоварена“.
Целият участък, от Бургас до Слънчев бряг, трябва да е разширен и завършен до 2017 г.