Нови фактури за парното, въвеждат код "Платец"
Следващите фактури за парното, които ще получат столичани, ще бъдат обновени. В тях с големи букви и на видно място ще пише има ли стари задължения клиентът, както и дали срещу него ще бъде заведено дело за неплатени сметки. Въвежда се и допълнителен код "Платец", освен номера на партидата.
Това обяви шефът на СОС Елен Герджиков, след отчет на омбудсманите на "Топлофикация" София. Деян Дянков и Гергана Николова отправят тези две препоръки към дружеството, наред с още доста.
Код "Платец" ще бъде допълнение към партидния номер и ще дава възможност да не се губи връзка с потребителя, ако той продаде апартамента си например, но остане някоя неплатена на негово име сметка. За да подобри контактите си с клиентите "Топлофикация" София ще обновява базата си данни - с доброволното участие на гражданите, разбира се. Идеята е служители да не звънят на домашните телефони на потребителите, докато те са на работа, а да им изпратят sms, при каквато и да е необходимост. В компанията обаче сега разполагали предимно с номера на стационарни телефони.
Третата промяна, която трябва да бъде гласувана от СОС, обаче е да се приеме юридическите услуги при дело за неплатена сметка до 1000 лв. да не могат да надвишават нейния размер. Сега юрисконсулти на дружеството, които се явяват по дела като негови защитници, взимат 300 лв. за сума до 1000 лв., а за над тази цифра - плюс процент от главницата. Искаме, ако дължите три лева, но "Топлофикация" не може да ви открие и по закон е длъжна да заведе дело, юридическите разноски да са също 3 лв., даде пример Герджиков.