Нов конкурс за трамвайната линия през Борисовата градина
Столична община е пуснала обществена поръчка за намиране на строител за трамвая до Студентския град, станал по-известен сред столичани като трамвай "Безумие".
Поръчката е пусната въпреки многобройните протести срещу пострoяването на линията. Според плана на общината трамваяt трябва да минава през булевардите "Никола Габровски", "Г. М. Димитров" и Борисовата градина, където, според недоволните, за построяването на линията ще трябва да бъдат изсечени над 550 дървета.
Проектът за трамвая до Студентски град беше временно спрян именно заради общественото недоволство и недоверие към мотивите на общината да изсече дърветата. Тогава протестиращите бяха на мнение, че този строеж има за цел да задоволи нечии лични интереси за застрояване в Борисовата градина.
Сега обаче от Столична община са размразили проекта и са пуснали поръчка за проектиране и строителство на линията, която е на стойност над 20 млн. лв. без ДДС, като линията ще бъде от Семинарията до кв. "Дървеница".
От общината потвърдиха пред OFFNews, че линията, за която е обявена поръчката, е именно тази, която предизвика недоволството на столичани.
Според регистъра на обществените поръчки, изграждането на новия трамвай трябва да стане в рамките на не повече от 270 дни, за да не бъдат загубени средствата по него, защото ще се финансира от оперативна програма "Регионално развитие", като част от по-голям проект за обновяване на транспорта в столицата.
Крайният срок за подаване на офертите е до 21 юли 2014 г. Бъдещият победител ще бъде избран по икономически признак. Предложената цена ще има най-голяма тежест - 60 точки, а още 20 се дават за срока за изпълнение. Останалите точки са за техническите показатели.
Историята на линията на трамвай "Безумие" започва през 2008 г., когато е бил изготвен проектът. След 5 години чакане на евросубсидия проектът бил възроден. Първоначално той предизвика негодуванието на студентите, защото предвиждаше закриване на автобусна линия №94, която е една от най-натоварените в столицата.
В крайна сметка се оказа, че планът за закриване на линия 94 е плод на сбъркана карта. След това обаче стана ясно, че за реализирането му ще бъдат изсечени дървета и това предизвика нова вълна от недоволство.