Нанков: В България строим най-евтино в Европа - малко над 3 300 000 евро на километър
В България строим най-евтино в Европа, средната цена е малко над 3 300 000 евро на километър. В съседна Румъния - малко над 6 млн., ако дам за пример една Словакия - 13 млн., каза по БНТ зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна, категоричен беше Нанков.
"С добри темпове работи първата отсечка, която работим до пътен възел Ловеч - Плевен - 52 км. Започнаха подготвителните дейности по изграждане на инженерни пътища и всички останали подготвителни дейности по изваждане на хумуса, на отчуждените имоти в останалите 84 километра до Велико Търново", допълни Нанков.
Той съобщи, че във вторник започва ремонтът на проблемните нагънати 40 км на АМ "Тракия" около Стара Загора. Ремонтът на тунел Витиня на АМ "Хемус" е пред приключване - очаква се осветлението от германски доставчик.
Има над 2200 регистрирани свлачища в България. 990 от тях са активни. За миналата година има около 40 стари свлачища, които са се активирали и 6 появили се наново, обясни Нанков и уточни, че само за януари 2021 са се образували над 50 нови.
Какви са причините, геолозите по-добре биха обяснили, най-вече климатичните явления, атмосферните явления, свързани с високи температурни амплитуди, с преовлажняване на почва, на скалните масиви. Това са геодинамични процеси, които за съжаление тази година са с изключително голяма честота", каза зам.-министърът.
Той каза още, че са отделени около 500 млн. лв. и се работи превантивно по почти 100 свлачища и срутища на територията на републиканските пътища.
"Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само палеативни, аварийни мероприятия", обясни Нанков.