Кворум блокира скандален договор за автобусите в София
Столичният общински съвет не удължи договора за 11 автобусни линии в София на фирма "Карат С" на Миролюб Столарски. Докладът на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев не събра необходимия брой гласове в СОС, защото част от съветниците на ГЕРБ напуснаха залата.
Така на практика ГЕРБ оттегли, без да го афишира, собственото си предложение да се удължи до 2 години договорът на Столарски (сключен през 2008 г.), внесено като допълнителна точка в дневния ред на заседанието. „За“ гласуваха 28 общински съветници, „против“ 14, а 3-ма се въздържаха. Докладът обаче не бе приет, защото в СОС е задължително решенията да се взимат с постоянно мнозинство от 50% плюс 1 от избраните 61 съветници, без познатия от заседанията на парламента "падащ кворум".
Мотивите да се удължи договорът, след като миналата година СОС и лично кметът Йорданка Фандъкова обявиха, че всички линии ще бъдат поети от "Столичен автотранспорт", са: "Карат С" вози с 58 автобуси на 8 години със стандарт Евро 4, а общината не е успяла да закупи нови, с които да поеме маршрутите. Фирмата сваля и цената - от 3,56 лева досега, на 3 лева, което е по-евтино с 6 стотинки от цената за километър на Столичен автотранспорт. Предложеното удължаване бе със срок до 2 години, като при покупка на нови автобуси след няколко месеца договорът може да бъде прекратен.
Превозвачът обслужва линиите 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306.
От групата съветници на БСП поискаха докладът на Крусев да бъде оттеглен и да се изясни кой подвежда Фандъкова, по думите на шефа на столичните социалисти Калоян Паргов. Милка Христова, което е зам.-шеф на СОС от БСП, обясни, че всъщност СОС изобщо няма право да гласува подобно решение, което е в правомощията на областния управител.
Трайчо Трайков от РБ предложи договорът да бъде не за 2, а за една година. И двете предложения бяха отхвърлени, преди да падне и самото предложение за удължаване на договора на Карат С.
Зам.-кметът Крусев: Ще возим хората със стари автобуси
Договорите, които сега изтичат поетапно, са отделни за всяка линия. Първо свършват на автобусите с номера 3 и 6. По тези линии ще тръгнат стари рейсове над 30 години, без еко норми. Предложението до Столичния общински съвет беше продиктувано изцяло по целесъобразни въпроси, тъй като столичният автотранспорт може да поеме обслужването по тези линии с изключително стари амортизирани автобуси, които ще влошат значително качеството на услугата, обясни зам. кметът Евгени Крусев.