Ученици, студенти и докторанти да пътуват безплатно в градския транспорт в София, предлагат съветниците от Демократична България в Столичния общински съвет. Те са 210 000 души, сега едва около 20% от тях използват линиите.
Предложенията представиха Симеон Ставрев и експертът към транспортната комисия Виктор Чаушев. По думите им и сега голяма част от младите хора пътуват гратис.
Вместо сегашните 17 млн. лв. държавни компенсации за такива карти, общината ще получава годишно 37,8 млн. лв., или с 20 млн. лв. повече от държавата. С 2 млн. лв. от тях може да се увеличат линиите до Студентски град, а с още 2 млн. лв. да се възстанови движението на нощните автобусни линии, обясни Ставрев.
От ДБ предлагат още да отпаднат картите само за една линия, само за метрото и тези за метро и една линия на наземния транспорт. Отпадане и на 10-те талона за пътуване, защото с тях цената на 1 излиза 1,20, а дневната карта е 4 лева. Ненужна е и 3-дневната карта, както и тримесечната и тази за 6 месеца, смятат от ДБ.
Последните две ще бъдат заменени от годишна карта, която ще може да се плаща на 3 вноски. Първата покрива период от 3 месеца и е 150 лв., втората - 120 лева за още 3 месеца и последната - от 100 лв. за следващите 6 месеца.
Билетът за градски транспорт ще е за 30 минути и остава на цена 1,60 лв., вторият вариант ще струва 2,40 лв. за час, а в рамките на 60 минути ще са възможни неограничен брой прекачвания. След изтичането на времето ще ви трябва нов билет, уточни Ставрев.
Въвежда се и карта за 24 часа, която ще струва 6 лв., като времето започва да тече от първото чекиране в превозно средство. Така ще се даде възможност да се върнат нощните автобуси, които бяха спрени заради пандемията.
Предложението на ДБ за тарифната политика в столицата предвижда и седмична карта с цена 20 лева. Ако пътувате всеки работен ден с 4 превозни средства за 4 лева, събота и неделя пътуването ви ще ви е безплатно. Като сте хоум офис 3 седмици, а на четвъртата решите да ходите на работа например, обясни Ставрев.
Касите на метрото да станат каси на ЦГМ и да предлагат всички видове превозни документи, е също част от предложението на ДБ.
В момента данните от новата тикет система показват, че едва 10% от пътуванията са с банкова карта или приложение. Това означава, че 90% от хората, ползващи градски транспорт, се редят на опашки на касите. Затова предлагаме опростяване на превозните документи и засилваме възможностите за лесна покупка през телефон, банкова карта, google pay и т.н., обясниха от ДБ. Целта на промените е да се привлекат активните хора да използват градския транспорт, обобщи Симеон Ставрев.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4052
2
11.02 2022 в 14:15
5210
1
11.02 2022 в 13:32
Pornhub разкри руската братушка: Гледат основно трансджендър порно
Насилник крещял на жена си, докато я пребива: Аз казах ли ти, че ако ме излъжеш, ще те убия
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Американски посланик: Европа има нужда от електрошок, много харчи
Терзиев ще чисти в Люлин в събота: Омръзна ми, на кмета на района все някой друг му е виновен