Политическата кампания вече почти изцяло е онлайн, традиционните медии са встрани
Политическата кампания вече почти изцяло е преминала в онлайн пространството. Там се налива целият финансов ресурс, а традиционните медии остават малко встрани, заяви пред "Евронюз" медийният експерт Христо Климентов.
Той посочи, че има медии, които наемат хора и са данъчно представени, но има и традиционни сайтове "репликатори", които или са скрити в офшорни IP скриващи машини и те печелят от външното съдържание на по-големи медии.
"Например от нашето интервю могат да създадат 50-100 новини", заяви Климентов.
Оригиналните сайтове произвеждат новините и след това има една вълна от препечатвания. Христо Климентов обясни, че това се върши най-много от хора, които работят от вкъщи и имат друга работа.
"Целият труд на традиционните медии се размива и без никакво авторско право се качва в тези сайтове. Обикновено зад тях стоят хора, които доста добре са автоматизирали процесите си, често ползват и различни инструменти като ChatGPT", коментира медийният експерт.
Има и нова международна практика в политическите кампании, която навлиза и у нас – качват се необработени кратки видеоклипове, които се разпространяват много добре в онлайн пространството. "Може би вече има професия "трол" (б.р. - човек, който целенасочено пише негативни коментари в мрежата), каза Климентов.
Много от партиите търсят все повече т.нар. микроинфлуенсъри, които нямат огромен брой последователи, но пък за тях е много по-лесно да стигнат до по-малката си аудитория, обясни той.
"Особено в предстоящите на 29 октомври местни избори ще бъдат много важни регионалните сайтове", каза още Христо Климентов.