OffNews.bg

Още 1 милион за реклама на цифровизацията по вестниците

 

Още 1 милион лева ще даде държавата за реклама на цифровизацията на ефира заради проблемите с покритието и настройване на приемниците.

Това става ясно от обявена на 8 октомври обществена поръчка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Новата кампания ще е на стойност 833 333,33 лева без ДДС и ще се проведе само в печатни издания. Този път обаче пари няма да бъдат давани на големите национални всекидневници, а на 5 регионални вестника и на 6 национални седмичника, чиято тематика е насочена към хората с ниски доходи, пенсионерите, хорате с увреждания и пр. - т.е. най-засегнатите от липсата на тв сигнал групи. 

Целта на кампанията е да предостави в достъпен вид информация за възможните начини за приемане на цифров ефирен сигнал. В изданията ще бъдат приложени и брошури, инструктиращи зрителите как да настроят антените си и как да свържат декодерите си. 

Кампанията трябва да завърши до 15 декември 2013 г. 

Изискванията към фирмите, участващи в конкурса, са да имат оборот за последните три приключили финансови години поне 2,4 млн. лева, от които поне 2 милиона да са от сходна дейност.

Досегашната рекламна кампания на цифровисизацията бе най-скъпата държавно финансирана - на стойност 17,5 милиона лева с ДДС, и бе реализирана от близки до рекламния бос Красимир Гергов фирми. Кампанията не получи добър обществен отзвук и бе разкритикувана от шефа на КРС Веселин Божков. Според Божков досегашната кампания е била рпекалено теоретична и не е обяснила на хората как да настроят антените си например, а освен това месеци анред е излъчвала грешна дата за начало на цифровизацията.

Новият транспортен министър Данаил Папазов дори призна, че при пътуванията му в страната хората най-често споделяли колко ги дразни рекламата.