Инвестициите в дигитални медии ще достигнат $168 млрд. догодина
Инвестициите в дигитални медии през 2017 г. ще достигнат 168 милиарда долара. Това показват актуализираните прогнози на медийната агенция Carat, която е част от глобалната мрежа на Dentsu Aegis Network.
Въз основа на данните получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион, Carat прогнозира общите инвестиции в реклама да достигнат 548 милиарда долара до края на 2016 г., което е увеличение със 4,4% на годишна база.
Като основни причини за добрите резултати на индустрията тази година се отчитат Европейското първенство по футбол, Олимпиадата и Параолимпийските игри в Рио, както и очакваните президентски избори в САЩ, които се смята че ще генерират рекламни инвестиции в размер на 7,5 милиарда долара.
Докладът отчита подобрение на данните за почти всички региони през 2016 г, с особено силен ръст в Северна Америка (5,0%) и възстановяване на руския пазар, където се очаква рекламните инвестиции да се увеличат с 6,2%. Това ще компенсира по-ниските прогнози за растеж на пазари като Бразилия и Китай.
За България Carat запазва прогнозата си за стабилно покачване на общите рекламни инвестиции през 2016 г. с 2,5% и с 2,7% за 2017 г. Основният принос за това ще е на дигиталните медии. При тях се очаква ръст от 10,6% за тази и 8,5% за следващата година.
"Дигиталните медии потвърждават мястото си на ненадминат двигател за растежа на индустрията. На тях се пада отговорността да изградят ангажираността между брандовете и тяхната аудитория, като адресират посланието им по-точно и в реално време. В свят, в който постоянната свързаност е норма на живот, мобилните канали, социалните мрежи и онлайн видеото са елементите, които доведоха най-бързо до растежа на дигиталните инвестиции", коментира Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network.