Откриват интерактивна изложба на компютърни игри в Дома на хумора и сатирата
От 29 март до 30 май в зала 6 в Музея на хумора и сатирата в Габрово ще можете да поиграете на Радикалните игри на Molleindustria. Откриването на интерактивната изложба, курирана от Мартин Русков, за малки и големи е в 17:30 часа.
Игрите са най-популярното изразно средство през 21 век. Милиарди хора по целия свят ги играят, запленени от техния хумор и увлекателност. Но противно на общоприетото схващане, най-популярни не са онези игри, които отнемат часове да бъдат овладяни и дни да бъдат превъртяни. Най-популярни са игрите, които могат да бъдат играни между другото, докато чакаме или имаме време за губене.
Сред тези казуални (от англ. casual - небрежен, инцидентен) игри има една малка част, която си поставя за цел да въвлече играчите в сериозните теми на ежедневието, които при други обстоятелства често предпочитаме да заобикаляме. Един от най-емблематичните автори в света, които правят такива игри, е Паоло Педерчини, по-известен с дългогодишния си проект La Molleindustria. Неговите радикални игри съчетават сарказъм, ирония, алегория и други литературни похвати, за да постигнат един резултат, който може едновременно да разсмее, натъжи и ядоса аудиторията.
Игрите на La Molleindustria са едно истинско превъплъщение на сатирата в света на електронните игри. Те засягат теми от целия спектър на съвременното ежедневие. От глобални теми като енергийната мафия, съвременните войни, през страсти като религия, половите роли в обществото, до битови дерзания като кариера и малките радости в живота .
Паоло Педерчини е разработчик на игри, куратор и педагог. Той преподава продукция на дигитални медии и експериментален дизайн на игри в Училището по изкуствата в университета Карнеги Мелън. От 2003 г. работи под името "Molleindustria", създавайки провокативни игри, насочени към проблемите на социалното и екологичното правосъдие, религия, труд и сексуалност. Паоло е директор на "LIKELIKE", нео-аркада, посветена на независими игри.
Както много свои връстници, Мартин Русков навлиза в света на компютърните игри от много ранна възраст и започва да преследва мечтата си да прави игри, минавайки през програмиране, математика и интерактивни разкази. Но едва когато попада на произведенията на Molleindustria, си дава сметка за потенциала, който има любимата му медиа. Той се убеждава, че тя може да промени света към по-добро – от обществения живот в България, до глобални проблеми като екология и войни.
Всичко това го довежда до пред вратите на University College London, където Мартин изследва как компютърните игри могат да бъдат използвани за изучаване на противоречиви области от човешкото познание и защитава докторантура по темата. През последните години, Мартин работи по различни проекти в областта на образованието. Той е и инициатор на ежегодния Весел хакатон – Габрово гейм джам, част от международната мрежа Global Game Jam.