КЗП: Туристите се оплакват от услуги, които се предлагат на плажа
"Започнахме да получаваме и жалби и сигнали, които касаят услуги, предлагани от търговците на самия морски бряг.”
Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БГНЕС. Той подчерта, че това се е случило, след като от Комисията са отворили приемни по Черноморието.
Маргаритов обясни, че жалбите се отнасят за отдаваните под наем на съоръжения от типа на джетове. Пред КЗП туристите се оплаквали, че липса на съществена информация, включително по отношение на цените, но и такава, която касае безопасното използване на съответното съоръжение.
„Важно е да има табло с информация за начините, по които се експлоатира съображението; опасностите, които могат да дебнат гражданите във връзка с експлоатацията, продължителността на предоставянето на услугата и цената, срещу която се ползва съответното съоръжение”, коментира шефът на КЗП.
Самата институция също е констатирала нарушения, свързани с липсата на част от тази информация при някои търговци.
Други сигнали на недоволни туристи касаят определени разминавания между първоначално представените услуги в някои места за настаняване и реалните такива. Новото, което констатират от КЗП през този сезон, е че в редица случаи не е предоставена възможност за равен достъп до хотелите на хора с увреждания.
Маргаритов заяви, че по-често сигналите, които получават от български граждани, са свързани с проблеми, които са срещнали на територията на страната. Има обаче и случаи, в които българи са се сблъскали с проблеми по време на пътуване в чужбина или при съприкосновение с чужди търговци.
„В тези случаи ние също бихме могли да им помогнем, тъй като към КЗП функционира Европейски потребителски център. Той е част от цяла мрежа бюра на територията на ЕС, които могат да осъществяват и помежду си, и с чуждестранни търговци сравнително бърза и лесна комуникация за решаване на възникнали потребителски спорове.”, допълни той.
По думите му чужденците, които са у нас и са се сблъскали с проблем, се обръщат предимно към туроператора, който е организирал ваканцията им.
Маргаритов каза още, че КЗП смята да развие като свой приоритет провеждането на кампании, целящи да повишат информираността на потребителите, за да може самите те да са наясно с това какви са правата им.