КЗП се самосезира по случая "Vivacom"
Комисията за защита на потребителите се самосезира по публикацията на OFFNews "Пратете SMS, ако не искате да печелим от парите ви".
Вчера ви разказахме за жена, получила SMS, написан на латиница, от оператора Vivacom. В него я приканвали да се отпише от абонамент за игри, като изпрати SMS на съответния кратък номер. Жената не обърнала внимание на съобщението, не изпратила SMS и операторът я абонирал за игрите без нейното разрешение и знание. Така към сметката й всяка седмица започнали да се прибавят по 2.40 лева с ДДС.
Съпругът й Костадин Стоилов забелязал смущаващо скъпите SMS-и в разпечатката и потърсил сметка на Vivacom. След два не особено съдържателни разговора със служители на телекомуникационната компания се обърна към OFFNews, за да може поне да даде гласност и други хора да не бъдат подведени.
OFFNews изпрати запитване до Vivacom във връзка със случая. Отговорите ни уверяват, че първия SMS от компанията е безплатен за клиента и че същото важи за SMS-а за отказ от включване в услугата (ако клиентът изпрати такъв). Пишели на латиница, а не на кирилица, защото не всички мобилни устройства визуализирали правилно кирилица. Считали, че ако клиентът не изпрати SMS за отказ, значи е съгласен да бъде абониран.