Паргов: Търкания в ГЕРБ водят до проблемите с междуградския транспорт
Г-н Паргов, защо БСП поиска от кмета Йорданка Фандъкова да прекрати конкурса за междуградски линии и да насрочи нов?
ГЕРБ разиграва целия транспортен бранш, конкурсът за междуградските линии се точи няколко години, заради скандали и обжалвания в съда. В бранша е практика да седнат да се разберат кой какво взима. Големият проблем сега е кой от двамата любимци на управляващите - Карат С и Юнион Ивкони, да получи най-дългите и доходоносни линии. В крайна сметка Юнион Ивкони на общинския съветник на ГЕРБ в Дупница Ивайло Константинов печели 1/3 от най-апетитните линии, а на Миролюб Столарски с Карат С е показан червен картон. Всеки един от тях има своята подкрепа във върховете на ГЕРБ. И заради вътрешнопартийните им търкания, гледаме някакви сценки и пиеси.
Имате предвид протестите на малките превозвачи ли?
Зад протестите на малките превозвачи на площад "Батенберг" се вижда дългата ръка на Миролюб Столарски. При целия този фарс Фандъкова се е скрила и я няма никаква. Ако имаме кмет на София, да тропне по масата и да каже: Тази работа така няма да я правим!
Само междуградските линии ли са проблем, а градските в София?
Юнион Ивкони и Карат С ги изтласкваме в момента от територията на Столична община. Договорите за транспортна услуга, които те спечелиха през 2007 г. изтичат. В момента им остават само междуградските линии и международните превози. Има близо 100 линии от София към страната, те са част от транспортната схема.
Много ще ми е любопитно да видя дали Ивайло Константинов, след като е спечелил конкурса, ще вози с нови автобуси, така, както е заложил в документацията. Ясно е, че това е общински съветник на ГЕРБ, ясно е, че владее региона на Дупница, че влияе чрез местни медии, носи гласове, спонсорира кампании. Но ако говорим за пазарни правила, трябва да се отчетат съвсем други фактори. За съжаление не бяхме допуснати като опозиция в комисията за конкурса, за да се гарантира прозрачност.
Какво предстои оттук нататък?
Предстои среща при министъра на транспорта Христо Алексиев. Ние от БСП настояваме да участваме в тази среща, да дойдат и колегите от ГЕРБ. Не са много големите фирми, които могат да инвестират в нови автобуси и да гарантират качествен превоз на пътниците.
А има ли достатъчно други фирми, които да спечелят конкурса?
Със сигурност има, но най-важното е конкурсът да бъде прозрачен, да не се работи с договорки под масата.