Фандъкова: Ще разширим зелената зона, само ако гражданите искат
"Разширяване на зелената зона е възможно само при желание на гражданите. Между другото, ние имаме такива заявки, които се обсъждат непрекъснато в общинския съвет".
Това каза столичният кмет и кандидат за нов мандат Йорданка Фандъкова пред радио "Дарик".
Тя обясни, че в София пилотно е въведена и Жълта зона пред Трета градска болница. Тя е напълно безплатна и няма ограничение на времето за престой, а целта ѝ е да се подрежда паркирането - да се разчертаят места, защото преди това "колите буквално паркираха една върху друга".
Фандъкова подчерта, че целта на жълтата зона не е в бъдеще да стане синя или зелена. Тя призна, че въвеждането на платените зони е било трудно, но ефектът е видим - около 20% от местата в тях са свободни.
Освен това според нея е добре паяците да вдигат коли, които не са си платили за престой, само след приключването на работния ден.
"По време на работния ден да се вдигат само автомобили, които пречат на движението, а не, които нарушават платените зони. Скобите са методът, който не пречи на движението и в същото време дисциплинира шофьорите", обясни тя.
Фандъкова подчерта, че политиката, която води, е за насърчаване на използването градския транспорт в София и влизането на по-малко коли в центъра. В тази връзка тя припомни, че до края на годината започва строежът на третата линия на метрото, която ще свързва кварталите "Левски- Г" и "Овча купел" и трябва да стигне го Горна Баня.
Кметът каза още, че в момента се разработва електронна система за таксуване на пътниците в целия градски транспорт. Целта е да се плаща на база на изминато разстояние, а не на време, както е сега.
Според нея маршрутките в София чувствително са намалели през последните години и са останали "там, където хората имат нужда от тях". По думите ѝ само през последния мандат те са намалели с 2/3. Тя е категорична, че с подобряването на транспортната мрежа вече няма да има нужда от маршрутки.
Столичният кмет каза още, че в момента на две места в София пилотно са въведени подземни контейнери за боклук. Те са на Женския пазар и на кръстовището на ул. "Солунска" и бул."Витоша" и са два различни модела.
"В момента наблюдаваме къде са трудностите. Трудностите са, че по-бавно се обслужват и това пречи на движението донякъде. Ние ще продължим да наблюдаваме", каза тя.
Фандъкова обясни още, че за в бъдеще Столичната община ще разчита предимно на кофи за боклук, които се отварят по-трудно, за да не се позволява "непрекъснатото ровене и разпиляване на отпадъка".
Тя каза, че не е важно дали общински или частни фирми ще отговарят за водопреносната мрежа. Според нея е по-важно да има добър контрол и инвестиции.
Столичният кмет каза още, че се разработва интелигентна система за управление на уличното осветление, която да позволява намаляване и увеличаване на светлината