Въпрос с повишена трудност: Какво прави частният локомотив 55-016 в държавното депо?
Репортаж на журналиста от Нова телевизия Марин Николов разкри поредица от проблеми в БДЖ, за част от които и OFFNews многократно е писал - фаворизирането на новосъздадена частна компания за многомилионни поръчки за ремонт на локомотиви и назначенията в БДЖ на ритнитопковци само за да ритат футбол в селските групи.
Наблюдателни наши читатели обаче откриха, че камерата на телевизията е заснела и друг много сериозен проблем, за който в репортажа не се казва нито една дума.
Във видеото има кадри от Локомотивно депо – София, което е собственост на БДЖ-Пътнически превози. Там много пъти се вижда локомотив 55-016. Върху машината греят буквите БДЖ, но тя всъщност няма нищо общо с държавната жп компания.
От години този локомотив е собственост на химическия комбинат "Неохим" АД - Димитровград, а съвсем наскоро е продаден на друга частна компания за поддръжка на релсови пътища.
Локомотивът има един сериозен проблем – повредена режимна кутия – и затова на кадрите е вдигнат на крикове и предавката му е извадена. Това е много сложен и скъп ремонт.
Според наблюдателният читател на OFFNews от това следват няколко много логични въпроса:
На какво основание частен локомотив се ремонтира в депо на БДЖ? Кой плаща за труд, части, консумативи, ток? Дали не е данъкоплатецът чрез субсидията на БДЖ-Пътнически превози, чието е въпросното депо?
Може ли, локомотив на частен превозвач с подобен проблем да се ремонтира в депо на БДЖ-Пътнически превози?
Дали ремонтът не минава по документи през ЖП Тракция, а фактически да се извършва от депото?