Руската кола ''Черноголовка'' гони 30% пазарен дял
След като мегакомпанията Coca-Cola спря проджбите си в Русия, местният производител на безалкохолни напитки "Черноголовка" се устреми към 50% дял от пазара на страната, който възлиза на близо 9 милиарда долара, обяви изпълнителният шеф на "Черноголовка" Наталия Сахнина пред Ройтерс.
Масовото напускане на западни фирми поради санкциите и ограниченията, наложени на Русия заради нахлуването Украйна, създаде неочаквана възможност за руските фирми и предприемачи. Приходите на руския пазар на безалкохолни напитки възлизат на 8,8 млрд. долара, според доставчика на данни Statista.
"Черноголовка" е кръстена на едноименното градче край Москва, където е основана през 1998 г. Компанията произвежда закуски, бутилирана вода, билкови лимонади, енергийни напитки, а от май и кола "Черноголовка".
"Ние бяхме, сме и ще бъдем основният руски производител на напитки. Надяваме се и работим за завоюване на абсолютно лидерство на руския пазар", заяви Наталия Сахнина, като утрочни, че очаква компанията да достигне 30% пазарен дял до две години, в сравнение с около 8,5% в края на 2021 г.
PepsiCo също спря производството и продажбите на газирани напитки в Русия през март. Те все още се предлагат в Русия, с течение на времето те ще изчезнат, тъй като наличните запаси са изчерпани, което ще накара местните производители да се намесят.