OffNews.bg

Продавай успешно в Румъния 3: Какво трябва да знаем за събитието

Никола Илчев е създател и главен организатор в eCommerce Academy. Стартира Академията в началото на 2016 година, като си поставя за цел да създаде общество от знаещи и можещи онлайн търговци.

За по-малко от 3 години организира над 40 събития, от които 9 големи конференции и множество малки обучение тип семинари със специфична насоченост в различни сфери на електронната търговия. Академията работи с някой от най-добрите експерти в бранша и не се ограничава да развива своята дейност само в София. На обучение за продажби онлайн можете да се включите в Пловдив, Стара Загора, Варна, Русе, Шумен, Търново, Габрово и други.

Никола организира “Продавай успешно в Румъния” за трета поредна година и това е един от най-успешните проекти на Академията, радващ се на огромен интерес сред търговците.

За да разкаже повече за събитието, Никола Илчев застана пред ОFFNews:

Защо точно Румъния?

Причините са няколко. Аз съм голям фен на статистиката и отговорът на този въпрос можем да открием в цифрите. Румънският оналйн пазар може да се похвали с 11 милиона потребители. Това, ако сравним с данните от НСИ в България, означава 11 пъти повече хора, които пазаруват онлайн. Освен това, средната стойност на покупка там е два пъти по-висока от тази в България, а средния брой стоки в количката е също два пъти по-висок. Ако трябва да го погледнем от логистична гледна точка - Румъния е лесно достъпна. Вече има множество компании, които предлагат куриерски услуги за северната ни съседка и то на много конкурентни цени. Ако пък искате да използвате фулфилмънт услуга можете да го направите както на територията на Румъния, така и да държите стоките си в Русе, където повечето румънски куриери вземат и доставят пратки всеки ден. Третата и най-основна причина, която мога да изтъкна е близкия манталитет на потребителите там и лекотата, с която един български търговец би работил с клиентите си от другата страна на Дунав.

А има ли трудности при работа на румънския пазар?

Няма да ви лъжа - има. Езикът е една огромна бариера, която трудно се преодолява. За да работите успешно там трябва да сте подготвени да обслужвате клиентите си на румънски. Това можете да постигнете като или наемете румънскоговоряш служител, или сключите договор с обслужващ център. Първото е по-трудно, защото хората с добър румънски в България са вече заети, но пък центрове има много и те вече са на доста добро ниво.

Разкажи ни за събитието “Продавай успешно в Румъния 3”. Защо да го посетят хората?

Това е третото издание на събитието и всяка година е все по-интересно и изпълнено с все повече полезна информация. Тази година по-различното ще бъде по-голямото експо, на която ще имат участие много румънски фирми, предоставящи услуги. Гостите ще имат много време да ги разгледат, тъй като сме предвидили дълги нетуоркинг сесии с модератор. Освен това тази година ще разгледаме и няколко успешни истории на търговци, които са стартирали на румънския пазар през последните години и собственици или консултанти на бизнеси ще разкажат за трудностите, през които са преминали, както и кои са успешните стратегии, които са използвали. Подобен подход на представяне не е използван досега в България и се надявам за всички гости да е полезно да чуят реални истории.

Колко участници посетиха събитието предходните години и колко очакваш тази година?

Първото издание, през 2016 година, бе посетено от 60 души. То се проведе в Русе и се получи много добре. Миналогодишното издание проведохме в София и стана истински хит, посетен от някои от най-големите онлайн магазини в България. Гостите бяха над 130, много активна и информирана публика, която не спираше да задава въпроси и да влиза в дискусия с лекторите. Позволих си направя проучване след събитието и доста от хората, които бяха на него, смело заявиха, че се чувстват готови да започнат своята дейност в Румъния. Тази година очакваме също над 120 гости от цялата страна, а към днешна дата 75% от билетите са разпродадени.


Само за онлайн търговци ли е събитието, могат ли да го посетят представители на други браншове?

Информацията в събитието е доста фокусирана върху онлайн методите за продажба и услугите, които един търговец трябва да използва, но аз горещо каня и собствениците и на други бизнеси, тъй като лично според мен всеки бизнес в 2018 година трябва да се ориентира в дигиталното пространство, защото ако не го направи вероятно го чакат трудности в следващите години. Всички сме свидетели на едно много бързо пренасяне на комуникация, услуги, продукти и бизнес в онлайн пространството и бизнесите, които не са достъпни чрез този канал, ще останат без клиенти, а без клиенти те ще спрат да съществуват.