Плащането на комунални услуги е без такса с Fibank
В съвременния и динамичен живот, човек често не успява да се справи физически с всички задачи. Все по-често ни се случва да забравим или да не успеем да свършим нещо. Едно от най-честите неща, които по една или друга причина забравяме, са безброй многото битови сметки. Основната причина за това е, че фактурите за тях се издават в различни времеви периоди в зависимост от самата услуга. Понякога дори се случва да останем с впечатление, че сме заплатили дадена фактура, но да сме забравили и това да ни коства наказателна лихва или дори временно спиране на дадена услуга.
Днес има редица начини и услуги, които ни предлагат възможност да заплатим битовите си сметки на едно място, а не да обикаляме по касите на различните компании. В съвременната усложнена от коронавируса ситуация и ограничаването на физическия контакт, Fibank (Първа инвестиционна банка) предлага лесен и удобен начин за дистанционно заплащане на използваните комунални услуги.
Клиентите могат да избират два начина да извършат това - чрез системата Моята Fibank и мобилното приложение MyFibank или чрез регистрация в банков офис на дебитна карта. Освен спестеното време, използващите услугата имат възможност както да контролират разходите си, така и да заплащат задълженията на техни роднини.
Чрез системата Моята Fibank и мобилното приложение MyFibank всеки може да заплаща сметките си за ток, парно, вода, телефон или други разходи директно от своята дебитна или кредитна карта, или от разплащателна сметка. По този начин клиентът получава информация за задълженията очакващи плащания и проследяване на история на извършените плащания. Може да бъдат направени настройки всяко плащане да бъде извършвано автоматично при наличие на издадена фактура или след изрично одобрение. Ако клиентът е избрал опцията за автоматично заплащане, но наличността по сметката му е по-малка от тази на издадената фактура, тя не се заплаща и изчаква одобрение.
Ако вече сте клиент на Моята Fibank можете веднага да платите желаните сметки. Ако не притежавате регистрация в системата Моята Fibank трябва да направете първоначална регистрация, след което можете да се възползвате от пълната функционалност на системата. Първоначалната регистрация в Моята Fibank може да се извърши и изцяло онлайн без да посещавате офис на банката. Улесненият дигитален процес позволява достъп до пълните функционалности на електронното банкиране на Fibank чрез дистанционна идентификация посредством Квалифициран електронен подпис (КЕП) от Еvrotrust.
Сметките за битови услуги могат да бъдат платени навреме и с опцията за автоматично плащане чрез дебитна карта от Fibank. За целта е необходимо да дадете предварително своето съгласие, като направите еднократна регистрация за ползване на услугата в най-близкия клон на ПИБ. За удобство и сигурност на клиентите банката предлага възможност те да определят максимална сума, над която да не се извършват плащания.
Извършването на комунални плащания се предлага от няколко банки в страната. Според последната справка на БНБ за таксите на доставчици на платежни услуги на места тя може да бъде безплатна, а при други да варира между 20 стотинки и 4 лева! Таксите също така могат да варират и спрямо това дали плащанията се извършват онлайн или в офис на банката. Във Fibank тази услуга се извършва онлайн като не се начисляват допълнителни такси върху извършените плащания. По този начин всеки клиент е спокоен, че няма да бъде неприятно изненадан някоя вечер от това, че е забравил да плати сметката за ток.