Офертата за ремонта на локомотивите очаквано е само една. Търсят втора за легитимност
Напълно очаквано до изтичането на крайния срок за подаване на предложения за участие в скандалния търг за ремонт на локомотиви, при който основната част от дейността (над 80%) ще бъде свършена от БДЖ, а фактури за 4 милиона лева ще бъдат платени на частна фирма, в БДЖ бе получена една-единствена оферта.
От жп компанията отказаха да обявят чия е тя, но от "Експрес Сервиз", Русе, която е една от двете компании с пълен лиценз за ремонт на локомотиви заявиха пред OFFNews, че не са подавали документи, тъй като смятат процедурата за нагласена.
Другата компания, която има необходимите разрешителни, е "Жп Тракция", чийто собственик Николай Кръстев е бивш колега на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев. Преди единият да стане висш държавен чиновник, а другият - бизнесмен, те са се трудили в дружество на бизнесмена Васил Божков. Лицензът на "Жп Тракция" е издаден именно от Василев.
"Жп Тракция" ползва депо на БДЖ в столицата, а според клаузите на обществената поръчка техническите прегледи на локомотивите трябва да се извършват в рамките на 8 работни часа. Това на практика прави невъзможно за русенци да участват за сладкия договор.
В опит да се избегне разрастването на скандала, за който OFFNews публикува свое разследване, а транспортният министър Ивайло Московски разпореди проверка, БДЖ соломоновски реши да удължи срока за подаване на оферти, позовавайки се на чл. 100, ал.12, т.1 от Закона за обществените поръчки, който допуска такава възможност, ако няма оферти или има само една.
Новият срок за подаване на предложения е до 3 април, а дотогава ще бъдат положени усилия за намиране дори и на формална алтернатива, която да легитимира избора на тръжната комисия.
Според запознати е реалистично да бъде уговорено участие на завод от Румъния, така че процедурата да изглежда конкурентна.