КЗП съветва: Сравнявайте цените, не процентите на 'черния петък'
Комисията за защита на потребителите следи преди всичко онлайн търговията по време на "черния петък", "тъй като тя претърпя бурен възход през последните месеци", каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНР. Той прикани потребителите да не изпадат в еуфория от предлаганите намаления.
Маргаритов посъветва хората да сравняват цените, а не процента отстъпка, защото търговците често се опитват да хитруват. "В интернет е лесно да се направи сравнение на цените за една и съща стока. Търговците се опитват да хитруват през процентите, но когато следите цената, не можете да бъдете заблудени", обясни шефът на КЗП.
Експертите от комисията наблюдават над 30 онлайн магазина от октомври насам. Следят за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията за "черния петък", защото то води до фиктивно намаление.
Маргаритов обърна внимание да се следят и малките букви „до“, които съпътстват процента за намаление в съответния магазин.
"Хората по принцип са изобретателни. Нормално е при такъв бум на онлайн търговията да има и такива, които разчитат за кратък период от време да натрупат печалба и след това да изчезнат", коментира той.
Експертът съветва също хората да не се доверяват на предложения, които още на пръв поглед изглеждат нереални. Освен това има злоупотреба с доверието на гражданите, като в социалните мрежи се предлагат медикаменти, които се рекламират като панацея срещу коронавирусната инфекция.
По повод предплатени карти за спорт или различни празнични пакети, които попадат в периода на ограничителните мерки, Маргаритов поясни, че платеното в аванс трябва да бъде възстановено на потребителите. Абонаментите за услуги пък следва да се удължат, след като не могат да се използват по време на затварянето.