КЗК глоби МЕТРО със 143 717 лева за заблуждаваща реклама
Комисията за защита на конкуренцията глоби "МЕТРО Кеш Енд Кери България" със 143 717 лева за заблуждаваща реклама.
Сред причините са разминаване в периода на валидност на промоционални цени на хранителни стоки между написания в каталога и реалния, разминавания в цените на промоционални продукти в различните магазини на веригата хипермаркети. В някои магазини цените били по-високи от обявените на интернет страницата на МЕТРО, раздел "Най-добра цена за деня".
Констатираните разминавания в цените на промоционалните продукти са за периода 16-29 януари 2014 г.
Те водят до "извода за недобросъвестност по отношение на посочената характеристика на същите от страна на ответното дружество", пишат от КЗК.
В определени магазини на МЕТРО промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност.
Същевременно, предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски.
"Комисията счита, че рекламните послания на „МЕТРО Кеш Енд Кери България” ЕООД, обективирани в промоционалния Каталог № 2 „Хранителни стоки” и раздел „Най-добра цена за деня” съдържат елементи със заблуждаващ характер, като по този начин може да подведе лицата, до които достига, и поради това е в състояние да повлияе върху тяхното икономическо поведение, като евентуално нанесе вреди на конкуренти", пишат от КЗК.