Министърът на транспорта Гроздан Караджов обяви, че очаква оп ръководството на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) до петък да получи предложения за допълнителни мерки за безопасност на жп транспорта.
Това се случва след като двама души загинаха, а шестима други бяха ранени при катастрофата между два товарни влака край София миналата седмица. След инцидента ръководителите на "БДЖ-Товарни превози" и на НКЖИ подадоха оставки. Бе освободен и зам.-министърът на транспорта Бисер Минчев.
"Няма да се толерира нарушаване на процедурните правила, свързани с безопасността на движението по железния път", заяви Караджов.
По думите му след това спешните мерки за сигурност трябва да бъда реализирани в рамките на месец.
Според Караджов трябва да се мисли и за системен вторичен контрол, който да изолира човешката грешка в управлението на железопътния трафик.
Много е важно да се ускори изграждането на транспортните коридори – от Солун до Видин и от там към Северна и Западна Европа, както и проектът, който свързва Александруполис от една страна с Русе и от друга с Варна и Бургас. Това заяви по-късно Караджов на среща с министъра на инфраструктурата и транспорта на Република Гърция Христос Стайкурас.
Той посочи, че е важно скоро да бъдат проведени разговори между България, Гърция и Румъния, за да бъде представен пред Европейската комисия общ план за изграждането на трасетата и да се търси допълнително финансиране на стратегическите проекти по направлението Север – Юг.
Двустранната среща се проведе в рамките на участието на министрите в петото издание на Софийски икономически форум.
„Само до преди няколко седмици между нашите две страни съществуваше граница, която затрудняваше както гражданите, така и бизнеса – губеха се часове в чакане. За бизнеса това се изразяваше в съвсем реални финансови загуби – над 500 милиона евро пропуснати ползи. Днес тази пречка е преодоляна, а пълното присъединяване на България и Румъния към Шенгенското пространство е едно от най-значимите събития за региона“, каза българският министър пред участниците във форума. По думите му над 18 000 гръцки компании вече оперират в България, като инвестициите надхвърлят 3,5 милиарда евро. “Това е доказателство, че не само сме поставили добро начало, но и че отношенията ни се развиват с отлични темпове”, заяви Караджов.
Вицепремиерът подчерта още, че Коридор 8 остава ключов логистичен маршрут по южния фланг на НАТО от Адриатическо до Черно море и има огромно значение в настоящия геополитически момент.
На българска територия се изграждат проекти по направленията София – Пловдив – Бургас и Карнобат - Синдел – Варна, с обща инвестиционна стойност в размер над 3 млрд. лева. Липсващата железопътна връзка от Гюешево до границата с Република Северна Македония от около 2,4 км ще се финансира по Програма „Транспортна свързаност“.
























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Кремъл щастлив, че Тръмп не го смята вече за пряка заплаха
София е в топ 5 за евтин туризъм на канадски портал
Манол Глишев: Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко (видео)
Ню Йорк Таймс: Зеленски отслаби надзорниците в държавните компании и създаде условия за корупция