Бритиш Американ Табако купува водещи марки от „Булгартабак"
Бритиш Американ Табако (БАТ) купува водещи марки на "Булгартабак". В прессъобщение, изпратено до медиите, се посочва, че компанията прави "значителна инвестиция в България" с подписването на договор на 12 април 2017 г.
Слухът за преговорите между двете компании се появи през есента на миналата година. Според информация на OFFNews същинските преговори са започнали в края на миналата година и началото на тази.
Според официалната информация компанията придобива българските марки Victory, Eva Slim и GD, както и пълна собственост на дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция" ЕООД.
В съобщението се посочва, че стойността на сделката е над 100 млн. евро и "отразява нарастващата репутация на България като предпочитана държава за международни инвеститори".
Придобиването ще даде възможност на БАТ да се разрасне още повече на пазар, на който оперира успешно вече 25 години. Сделката ще предостави на БАТ водещ пазарен дял от 40%, нарастващ от сегашните 12%. Придобиването ще включва и активи за дистрибуция и търговия на дребно в България и в по-широкия Адриатически регион, се посочва още в съобщението.
От компанията припомнят, че имат опит в придобиването на тютюневи марки и други активи в страни от Централна и Източна Европа и ще използва този опит, за да осигури бизнес растеж в полза на компанията, нейните служители и местната икономика.
„Ние сме ангажирани с българския пазар и сме развълнувани от тази значима инвестиция в страна, която все повече показва, че има светло бъдеще. Тази значима инвестиция демонстрира нашата увереност в перспективите пред България и в растежа на БАТ тук", каза Ричард Уидман, генерален мениджър Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа.
БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и ще осигури още 1000 в дистрибуцията.
„С нетърпение очакваме да посрещнем нови колеги в екипа на компанията, която преди време бе отличена за „Компания на годината", е заявила Мила Маречкова, изпълнителен директор на Бритиш Американ Табако България. "БАТ, като една от компаниите с най-широко международно присъствие в света, ще предостави своя дългогодишен успешен опит във водещите световни практики, обучението на служителите и кариерните възможности, корпоративната социална отговорност и иновациите в България", коментира Маречкова.
Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 г.
______
БАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете й се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 000 души по целия свят, а още по-голяма бройка са наети индиректно през веригите за доставки на компанията. БАТ има над 200 марки в портфолиото си, като един на всеки осем от единия милиард пушачи по света избира цигарите на БАТ. Компанията има водеща позиция в най-малко 55 страни по света.
В БАТ Клъстър Централна Европа влизат 9 страни: Чехия, Албания, България, Унгария, Косово, Македония, Черна гора, Сърбия и Словакия. БАТ КЦЕ оперира на разнообразен и труден пазар с 60 милиона души. БАТ КЦЕ продава около 13 милиарда цигари годишно, което се равнява на около 10% от бизнеса на БАТ за Западноевропейския регион.
БАТ оперира в България от 1993 г. и има силна позиция на българския пазар. БАТ е значителен инвеститор в България, като компанията разви своя пазарен дял на 12% в кратък срок.
„Булгартабак" е водещ независим производител на цигари в България с текущ пазарен дял от 30%.
„Булгартабак" е консултирана от, а БАТ – от Grant Thornton и Baker & McKenzie, Лондон, в сътрудничество с Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov.