София пак не е събрала достатъчно от реклама, наеми и продажби
Над 77 млн. лв. по-малко от планираното е събрала Столичната община от наеми, такси и данъци, сочат предварителните разчети за изпълнението на бюджета на града за 2012 г.
От външна реклама за поредна година столицата е получила само 2 млн. лв. при планирани 10 млн. лв. След седем години протакане Столичната община най-накрая приключи конкурса за външната реклама в града и го спечелиха фирмите, които и преди това стопанисваха билбордовете - “Имидж”, “Прайм аутдор” и “Булмедиа”, (няколко позиции само бяха дадени на нов играч - “ЕПА Медия – Идея Комм”).
За сметка на големи корпоративни интереси общината отново губи, коментира Жельо Бойчев, шеф на групата на БСП в общинския съвет.
Друг проблем в общината са ниските приходи от дивиденти от общинските фирми, твърдят още от левицата.
При планирани приходи 10 млн. лв. са събрани 5.5 млн. лв., което е 45%.
Центърът за градска мобилност (ЦГМ) и транспортните дружества продължават да затъват в дългове помежду си и към доставчици.
За следващата година ЦГМ е поискал двойно по-висока сума за собствени разходи спрямо миналата година - 25 млн. лв. с обяснението, че ще увеличат персонала в зоните за платено паркиране.
От 17 млн. лв. печалба от Синята и Зелената зона 11 млн. лв. са за заплати, което означава, че само 6 млн. лв. е печалбата на ЦГМ, което е нереалистично, коментира Георги Кадиев от БСП.
В същото време вече 5 години приходите от билети и карти за градския транспорт са около 100 млн. лв.
По информация на групата на БСП се готви оптимизация на линиите на градския транспорт, която ще се изразява в още по-разредено движение на колите на градския транспорт (преди 4 години градският транспорт в София така и не премина от лятно на зимно разписание, което намали колите по всички линии).