OffNews.bg

Преизбраха Георги Лозанов за председател на СЕМ (обновена)

Доц. Георги Лозанов беше преизбран за председател на Съвета за електронни медии (СЕМ).

Кандидатурата му бе единствената издигната от членовете на съвета Анна Хаджиева, Анюта Асенова и София Владимирова. Изборът на Лозанов бе подкрепен с 4 гласа „за“ и 1 „въздържал се“ от общо петимата членове на медийния регулатор.  С "въздържал се" гласува Мария Стоянова. Тя мотивира вота си с факта, че вижда "умора, липса на импулс и вдъхновение" у досегашния председател. Тъй като според нея той е най-именитият медиен експерт в България, му гласува кредит на доверие с позицията си на въздържала се. Лозанов подкрепи собствената си кандидатура, за да не остане съветът без председател, както сам обясни.

"Не знам дали Мария е права за умората. Или липсата на вдъхновение е поради това, че повечето от нещата, които се случват с регулацията, вече са ми се случили", коментира Лозанов.

Това ще е четвърти пореден едногодишен мандат на Георги Лозанов начело на СЕМ.

Минути след избори си той очерта и непосредствените приоритети в работата си през следващата година. Първият е диалог с участниците в медийния пазар и ЦИК с оглед на предстоящите парламентарни избори и по-голямата свобода на журналистите в отразяването на кампанията. Вторият е изборът на нови генерални директори на националните радио и телевизия.

Тези избори няма да приличат на предишните заради широкото гражданско участие в тях. Има вероятност до голяма степен гражданските гласове да бъдат изключени от кампанията в медиите, а това няма да е справедливо, коментира председателят на съвета. Журналистите в обществените медии обикновено ги качват на трупчета по време на кампания, а аз съм на мнение, че платена журналистика няма, платените форми трябва да са извън това, добави Лозанов. 

Рекламните тарифи за Избори 2013 по БНР и БНТ бяха утвърдени на първото заседание на новия кабинет, като цените за платена предизборна агитация бяха повишени значително. Това породи опасения, че по-малките партии и новосформирани такива могат да се окажат изолирани от кампанията в държавните медии, защото няма да могат да си позволят новите тарифи.