Мистерия: В Авиоотряд 28 няма пари от футболисти
По сметката на Авиоотряд 28 няма постъпили пари от футболния отбор „Чавдар“ (Етрополе), противно на вчерашните твърдения на премиера Бойко Борисов.
Единственото постъпило плащане за периода 16 юли – 13 август по сметката на Авиоотряд 28, е от 16 юли 2012 г. и е на стойност 164 124.51 лв. Това показва справка на PIA в публикуваните на официалния сайт на Министерство на финансите плащания на бюджета. Според агенцията тази сума не може да включва платените от собственика на етрополския отбор разходи по пътуването на Бистришките тигри и “Чавдар” (Етрополе), защото то се е провело в края на месеца и по думите на Борисов етрополският тим е платил по фактура около 20 хил. лева за ползването на самолета. Така и не се е изяснило на никого обаче какво точно означава плащане “по фактура”, но би трябвало най-малкото да значи, че съществува официален документ, с който мажоритарният собственик на “Чавдар” (Етрополе) Емил Димитров може да докаже плащането.
Справката показва, че за периода 16 юли – 13 август 2012 г. има само разходи, които също могат да се окажат интересни:
-за заплати (нетен приход) – 143 351.36 лв
-за осигуровки– 16 552.96 лв
-за други удръжки от възнаграждения на персонала – 8 250.95 лв.
-теглене на BGN в брой – 20 000.00 лв
-закупуване на валута в брой – 36 614.90 лв.
-за купуване на валута – 361 843,87 лв
-за издръжка – 346 564.65 лв.
Проблемът възникна, след като в. „Преса“ разкри, че футболните отбори на бистришките „Тигри“ и етрополския „Чавдар“ са се возили на правителствения самолет на Авиоотряд 28 в края на юли. Бойко Борисов вчера потвърди, но се оправда, че за полета е платено от етрополския отбор.
„При сега действащите правила всеки би могъл да си наеме правителствения самолет, стига да убеди държавната администрация да му заяви полета, а премиерът да го утвърди“, коментира пред "Дневник" днес бившият генерален директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов. Той добави, че основният проблем около "футболните" полети на отряда е свързан с лиценза, който притежава. Авиоотрядът притежава сертификат за изпълнение на специализирани авиационни услуги и няма право да извършва търговски полети, каза още Луканов.