Тази сутрин е възстановено движението на влаковете по подбалканската линия София – Бургас между Клисура и Христо Даново, съобщи БНР.
В късния следобед вчера влак се блъсна в паднала скала и локомотивът и един от вагоните дерайлираха. При инцидента пострада единият от двамата машинисти. Той е настанен в УМБАЛ "Свети Георги" Пловдив, контактен е и няма тежки травми. Няма пострадали сред 120-те пътници във влака.
По думите на Даниел Илиев, началник на „Локомотивно депо” в София, скалната маса се е свлякла внезапно и машинистите не са имали никакво време за реакция.
„Има около 200 кубика свлечена маса, може би на пътя са били около 20 кубика. При самия удар локомотивът е подскочил”, обясни той.
Пловдивският областен управител Ангел Стоев съобщи, че благодарение на адекватните действия на ръководството на министерството на транспорта и на НКЖИ около 200 пътници са били извозени до гара Карлово и оттам транспортирани до направленията, по които пътуват.
Стоев обясни, че днес предстои да бъде извозена падналата скална маса, която вече е разчистена от жп релсите. Създадена е необходимата организация. Той подчерта нуждата от мерки, с които да се предотвратяват такива инциденти.
По-различна е версията на пътниците в дерайлиралия влак. Николаос Борисов, пътувал във влака София-Бургас, разказва по bTV, че пътниците сами са решили да се евакуират.
Първоначално си помислихме, че има палеж. Усети се силна миризма на огън. В първия момент имаше паника, но после всички слязохме и чакахме извън влака повече от 2 часа. Трябваше да се придвижим около километър, километър и половина по един горски път, за да стигнем до асфалтирано място, откъдето да ни превозят автобусите. След това ни закараха до Карлово и от там организираха транспорт, разказва мъжът.
По думите му няма място, през което пътниците да бъдат евакуирани при такива случаи.
„Бяхме в гора и не знаехме къде се намираме. Имаше и ранен човек и линейката не можеше да дойде по-бързо, защото сме в горски участък“, обясни Николаос Борисов.
Заместник – министърът на транспорта и бивш началник на НКЖИ Красимир Папукчийски коментира по БНР, че случаят е показателен за опасна тенденция от последните години, а именно активирането на нови свлачища покрай жп трасетата.
По думите му има програма, по която жп компанията работи, за да поддържа информацията за опасни участъци и тя трябва да става все по - голям приоритет. "Свлачището, което е тръгнало вчера, също е ново. То е тръгнало 30 минути след като по трасето е направена проверка", отбеляза Папукчийски.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)