Контрера срещу Спаси София и Борис Бонев: Получиха над 50 000 лв. от градския транспорт

OFFNews 25 май 2022 в 14:24 22168 1

Бонев

Снимка Архив

Според Карлос Контрера Спаси София има договори с Метрополитен и ЦГМ за десетки хиляди лева

Председателят на комисията по транспорт в СОС Карлос Контрера обяви, че независимият общински съветник Борис Бонев и „Спаси София“ имат 3 договора със столичния „Метрополитен“, по които са получили близо 43 000 лв. за дизайн на табели. 

Г-н Бонев лично подписва два от договорите през 2017 и 2018 г., а третият, за колектива на „Спаси София“, е от 2019 г. През 2017 г. организацията получава още 8 880 лв. за дизайн на стикери за градския транспорт от Центъра за градска мобилност. До тук, за дизайн, г-н Бонев получава над 50 000 лв. от градския транспорт. По Програма “Европа” на Столична община те получават още 20 000 лв. за „облагородяване и социализация на монумент Камбаните” през 2017 и 2018 г. 

Поводът, по който Контрера атакува Спаси София, са обявените от Бонев годишни заплати на шефовете в градския транспорт на София по време на протестите миналата седмица. 

Контрера пише още на страницата си във фейсбук: 

На 18 май тази година няколко хиляди служители на дружествата, осигуряващи градския транспорт на София, излязоха на протест с искане за дължимите компенсации от държавата. Аз също излязох на протест с тях, защото подкрепям исканията. За 2022 г. Столична община и 4-те общински транспортни дружества са осигурили около 350 млн. лв. за финансиране на градския транспорт. Заради спада на пътници от пандемията и огромния скок на цените на горивата, обаче са нужни допълнителни 144 млн. лв. (за сега), които следва да бъдат осигурени по европейския регламент 1370 като субсидия от държавата.

Затова и по време на протеста служителите на градския транспорт настояваха средствата да бъдат заложени при предстоящата актуализация на държавния бюджет. В противен случай не може да се гарантира осигуряването на качествена транспортна услуга в града.

По време на протеста на работниците общинския съветник Борис Бонев публично се обяви срещу нуждата от компенсация от държавата. В опита си да компрометира протестът общинския съветник Бонев изнесе данни за работните заплати на ръководни длъжностите в 4-те общински дружества. Заплатите, които получават членовете на Съвета на директорите на дружествата са между 4 000 и 4 500 лв., като тезата на г-н Бонев е, че това да са прекалено високи заплати, които могат да бъдат спестени. Дали за София това е свръх висока и незаслужена заплата за директори на предприятия с хиляди служители и управляващи активи за стотици милиони? 

Целта на г-н Бонев е ясна - да дискредитира справедливите искания на работниците, така че правителството да не предостави средства от държавния бюджет за градския транспорт на София. Аз смятам, че Борис Бонев в момента обслужва "продължаваме промяната" и се явява тяхна маша в качеството си на единственият им общински съветник в София. Според мен залогът е дали Промяната ще го припознае като кандидата си за кмет догодина на местните избори. 

И тук аз задавам следния въпрос - откакто г-н Бонев е общински съветник какво точно свърши, освен да оплюва всички останали? На последната комисия по транспорт той директно беше посочен като виновник Столична община да плати 900 000 лв. разноски и неустойки по договора с МТК Гроуп. Спомняте си, че преди година същият се хвалеше по този казус как спестил 3 млн. лв. на общината - е, съдът сега казва друго. Толкова струва на софиянци пиарът на един ляв политик от ново поколение. Стана ясно и друго - от 2017г. Бонев и групата му са водили спор за търговската марка "Спаси София" с един от акционерите в МТК Гроуп, което вече обяснява цялото им настървение и деятелност по темата. Друг е въпросът защо този спор не е деклариран като потенциален конфликт на интереси. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14469

1

случайно прочетох

25.05 2022 в 15:09

Контрера, благодарение на Бонев започнаха да разкарват урудливите гаражни клетки от кварталите.
Осветлиха се некачествените ремонти на самоковката и тоталната ѝ некадърност.
Спряха се доста малоумни и скъпи проекти.
Така, че не завиждай....
 
X

Най-близкият съратник на Стивън Хокинг проф. Томас Хертог е в подкаста на OFFNews