Васил Величков е част от екипа, който по инициатива на вицепремиера Илияна Цанова разработи платформа за комуникация през Интернет с българите в чужбина в навечерието на парламентарните избори. Той е бил член на УС на Българската асоциация по информационни технологии, понастоящем е ментор и член на комисията по селекция на проекти на фонда за ранно рисково инвестиране Eleven, като същевременно активно инвестира и подпомага стартиращи технологични компании. Съветник е по информационни технологии и електронно управление в политическия кабинет на заместник министър-председателя.
- Вицепремиерът Илияна Цанова, в чийто ресор е Агенцията за българите в чужбина, заяви че е необходима държавата да общува със сънародниците ни по нов и модерен начин, чрез социалните мрежи. Имате ли вече концепция и как ще се реализира тя?
- През изминалия месец с колегите от екипа в политическия кабинет на г-жа Цанова разработихме идеята и вече имаме готовност да стартираме. Едно важно уточнение - сънародниците ни в чужбина са, както исторически български общности живеещи например в Молдова, Украйна, западните покрайнини в Сърбия, така и „младата емиграция“ – българи, които са напуснали родината, за да учат и работят в чужбина през последните 25 години. За разлика от по-старите български общности, по-младите емигранти много рядко членуват и участват във формални неправителствени организации на българи в чужбина. Досега Държавната агенция за българите в чужбина е поддържала връзка предимно с формалните организации на българи в чужбина, които са над 800, но агенцията не е имала приоритет и инициативи за комуникация с по-младите емигранти, които общуват и поддържат връзка с родината предимно чрез социалните мрежи като Facebook и Twitter.
Концепцията е проста – в 21-ви век не можем да очакваме българите в чужбина да търсят институциите, за да се информират, би следвало институциите да са проактивни и да достигнат до тях. Социалните мрежи дават уникални възможности за проактивна комуникация – бизнесът отдавна ползва тези възможности, а институциите трябва да наваксват. Нашият екип идентифицира над 3000 групи във Facebook на българи в чужбина. Именно хора, самоорганизиращи се в такива групи, подпомагат държавата в организацията по провеждането в чужбина на предстоящите парламентарните избори. Освен държавните служители, които ще бъдат командировани в чужбина, българските диаспори по света трябва да излъчат няколко хиляди доброволци, за да се попълнят квотите за секционни избирателни комисии. От една страна комуникационната кампания е насочена към информиране на сънародниците за стотиците нови изборни секции, които ще бъдат отворени по цял свят, техните права и особеностите при гласуването в чужбина, а от друга – ще призовем хората да се включат като членове на СИК, да помагат с осигуряването на помещения за провеждане на изборите.
До колко наши сънародници ще стигнете и чрез какви канали?
Целта е да достигнем директно до поне 300 000 българи в чужбина, основно през Facebook, тъй като това е най-свързаната и голяма социална мрежа, в която хората прекарват най-много време. Всеки човек, до когото достигнем директно с информация и послания, е свързан с много други хора, така че споделяйки на свой ред дадена публикация, ние можем да достигнем за много кратко време до почти всички българи в чужбина, които ползват Facebook, но и до техните приятели и роднини, с които те поддържат връзка и извън социалните мрежи.
Как точно е ангажирана Агенцията за българите в чужбина в тази кампания?
Задачата на Агенцията е да подбере и адаптира заедно с ЦИК и МВнР информацията и посланията, които са важни и подходящи именно за българите в чужбина, както и да организира технически публикуването на официална и проверена информация в най-популярните групи и страници във Facebook, чрез които може да се достигне до най-много българи. Публикациите трябва да бъдат оформени по начин, който е подходящ за социалната мрежа – с инфографики, кратки анотации, които привличат вниманието, по-малко, но по-структурирани текстове с повече конкретика. Подготвили сме и Facebook страница на Агенцията.
Какви послания ще съдържа кампанията? Съгласувани ли са с кампанията на ЦИК?
Държа да подчертая, че комуникационната кампания няма да съдържа никакви политически елементи и ще бъде напълно партийно-неутрална. Информацията, която ще се публикува, ще се одобрява от ЦИК в оперативен порядък – важно е да се разпространява само информация, която е вярна и законосъобразна. Българите в чужбина трябва да научат, че за тези избори има отворени стотици нови изборни секции, именно в държави и градове, където има най-много българи, така че на хиляди българи няма да им се налага да пътуват по 1000 км. или да чакат по 8 часа на опашки, за да гласуват. От друга страна трябва да ги информираме, че не могат да упражняват преференциален вот, но че тяхната изборна активност е изключително важна и че техните гласове не се разпределят на случаен принцип, каквито митове съществуват в чужбина.
Какви резултати очаквате?
Очакваме тази кампания да допринесе за повишена изборна активност. Ако всички институции, отговорни за организацията и информационната кампания за изборите, си свършат добре работата, може да постигнем поне 30% по-висока активност в чужбина спрямо предишни избори.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23.09 2014 в 17:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2014 в 17:37
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.09 2014 в 02:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.09 2014 в 14:43
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.09 2014 в 13:33
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.09 2014 в 12:07
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.09 2014 в 10:07
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Mladen900
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
нещото
Борисов обяви покойния Алексей Петров за баща на сглобката
Constanza
Разузнаването на САЩ: Путин не е наредил смъртта на Навални
jorj
Борисов обяви покойния Алексей Петров за баща на сглобката
eagle60
200 милиона е загубила Топлофикация София от договор с хора на Ковачки. Интервю с Бонка Василева