Цените на чадърите, грубияни и ниска хигиена гонят туристите от българското море

Последна промяна на 03 септември 2015 в 17:01 11900 19

„Ниска цена, ниско качество на продукта“. Своеобразното "мото" е една от причините за спада на туристи и през август, сочи анализ на Бургаската туристическа камара.

Високите цени на шезлонги и чадъри, съчетани с грубо отношение на спасители и концесионери продължават да гонят гости от южната част на Черноморието. Сред останалите причини за спада са и евтиният и некачествен all inclusive, ниска хигиена, невъзпитано и неквалифицирано обслужване, занижен контрол от страна на държавата към концесионерите.

Най-голям е спадът на украинския пазар – 108%. Той надхвърля 100, защото се изчислява, грубо казано, на база колко заети в сектора работят за един турист. Туристите от Русия към Бургаска област са с 20% по-малко, отколкото същия период миналата година.

За сравнение – спадът в Гърция е почти минимален – 5 до 7%. Данните са от директора на специализираната за Гърция туроператорска фирма “Mouzenidis Travel” Александър Цандекиди. Не такова е положението в Турция. Спадът само на руски туристи там е 33% за настоящия сезон, от над 4.5 млн. посетители през миналата година.

От Бургаската туристическа камара отчитат и положителни тенденции. 47% повече гости са дошли от Дания и Естония. Ръст има за Великобритания, Франция, Израел. Председателят на камарата Иван Иванов посочва, че много от хотелите са работили на миналогодишни цени и са поддържали добро ниво на услугите. Наличието и на чисти, оборудвани плажове също е донесло позитиви.

Не се оправда и очакването за „силен септември“. Прогнозата беше, че топлото време и ниските цени ще доведат почиващи руснаци у нас, казва Тодор Камарашев, собственик на една от големите туроператорски фирми.

Очакванията бяха, че септември ще компенсира донякъде юни, тъй като той беше много слаб. За съжаление, девалвацията, която се получи в последните 15 дни в Русия и Беларус, се оказа негативно върху записванията. Тя е повече от 30%“, коментира Камарашев.

Туроператорът посочва, че при някои страни, като Казахстан, например, се отчита ръст, но самият пазар е малък, за да компенсира руския.

Казахстан са докарали 3 500 туристи, с 500 повече. Но това е нищо, в сравнение с Русия, които от 250 000 са станали 200 000“, пояснява Камарашев.

И туроператорите, и камарата посочват, че у нас идват все по-неплатежоспособни туристи и се налагаме като евтина дестинация. За следващия сезон е необходима по-засилена и по-качествена реклама от страна на държавата и по-облекчен визов режим за туристите, категорични са от бранша.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

08.09 2015 в 07:04

По отвратително нещо от българското черноморие НЯМА!!!
Щели да рекламират.И по какъв начин. Като вместо на умрелите си грозни хотели,качвате снимки на други 5-звездни хотели. Или като всекидневно изливате тонове фекалии от канализацията.Или като искате по 5лв. за хавлия и 8лв. за шезлонг. А 5лв. за една шепа цаца???
Колкото и да рекламирате,те хората виждат истината. Може да ги лъжеш за известно време,но не можеш да ги лъжеш през цялото време.А
Аз лично там няма да стъпя през следващите 5-6 години. УБЕДЕН СЪМ! Или по точно,докато не стане нормално място за почивка.

06.09 2015 в 01:00

Ако е вярно, че 2 милиона българи (поне така пише из нета) защо се гледат руснаците, отрепки-англичани и т.н., а не се гледа нашия отлив? Малко е тъпо. Българите оставят бакшиш и не висят само в хотела и на плажа. За съжаление само северното горе долу все още е спокойно и става за нещо.

05.09 2015 в 18:24

След дълго упорство от моя страна да почивам на БГ море,тая година отидох в Гърция със семейството,повече няма да стъпя на черно море.Незнам защо на всички неплатежоспособни Българи им е ясно защо няма да ходят в Бг на море,само на тези от които зависи не им е ясно и ще рекламират,ми.....рекламирайте си бре...мен ме боли х.я за вашата реклама,аз вече зная че у нас няма да стъпя

05.09 2015 в 00:10

У наше село преди 15-20г. един "баровец" тръгна да строи ресторант и на любопитството на местните, казваше че било "квалитетно завадание" за "квалитетни посетители" (негови приятели от "градО"). Е, заведението постоя празно 2-3г, правиха му преустройство веднъж-два пъти и го затвориха, сега там си складира дървата за зимата. Така и по Черноморието, не може да всячески да прогонваш местните и да разчиташ на чужденци.

04.09 2015 в 17:18

Кур УгазО!

04.09 2015 в 16:09

За реклама на нашето черноморие предлагам: кафяви кръгчета (да си го кажем направо л**на) на син фон. Цветовото съчетание е приятно и ще привлече ята от туристи - копрофили.

04.09 2015 в 14:41

При положение,че в началото на статията се обясняват какви са проблемите (лошо обслужване, липса на хигиена), звучи супер тъпо накрая отговор на проблема да бъде "За следващия сезон е необходима по-засилена и по-качествена реклама от страна на държавата и по-облекчен визов режим за туристите, категорични са от бранша."
Най-добрата реклама е обслужването на ниво. Ще сме евтина дестинация, докато не повишим качеството. И друг проблем - отново се гледат чуждите туристи. После ще се чуди тоз и оня министър защо българите не искаме нашето Черноморие и пак в реклама ще се инвестира. Идиоти.

04.09 2015 в 09:42

"И туроператорите, и камарата посочват, че у нас идват все по-неплатежоспособни туристи и се налагаме като евтина дестинация. За следващия сезон е необходима по-засилена и по-качествена реклама от страна на държавата и по-облекчен визов режим за туристите, категорични са от бранша."
Това ми звучи болен си от рак, айде на кални бани.
Аз си мисля, че с реклама и безвизов режим едва ли ще се привлекат повече богати туристи. Най-много да се привлекат още неплатежоспособни такива. За по-качествени контингент си трябва и по-високо качество.

04.09 2015 в 08:44

След като успешно изгониха българите от българското Черноморие, нашенските хотелиери и концесионери заживяха с измамното чувство, че външният пазар е безкраен и всяка година ще могат чрез туроператорите да излъгват все нови и нови шарани, които да пълнят хотелите им. Но ето, че дойде тази криза, пък явно и "славата" им се разнася от уста на уста и нещата се оплескаха. Но така ще е докато за българина бизнес е равно на далавера.

04.09 2015 в 08:41

Тази година ми беше последното ходене по българското черноморие. Презастроено, нагли българи, никакво отношение, цени до небето, качество никакво, крадци........