Софийска окръжна прокуратура предявява обвинения за катастрофата с автобус край Своге на 25 август 2018 г. Като обвиняеми са привлечени шофьорът Г.Г., който е нарушил правилата за движение по пътищата, и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 души и смъртта на 20 човека. Случаят е особено тежък.
Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 "Мездра – Елисейна – Своге" в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата-изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 "Своге – Нови Искър", Участък 3.
От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за произшествието - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото.
Установено е още, че пътят в района на катастрофата е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставянето им.
Водачът на автобуса бе привлечен като обвиняем още на 26 август 2018 г. за това, че при управление на автобус МАН с посока на движение Своге-София ден по-рано е нарушил правилата за движение като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от един човек. С постановление на главния прокурор делото бе възложено за разследване на Националната следствена служба.
На 17 април 2019 г. прокуратурата повдигна обвинения и на двама членове на Управителния съвет на АПИ - Д.А. и С.Г. В хода на разследването е установено, че двамата не са изпълнили служебните си задължения според Закона за пътищата и Правилата за работа на УС на АПИ, за да набавят облага за дружество по закона за задълженията и договорите и от това са настъпили значителни вредни последици.
Облагата се изразява в неизвършване за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатирани дефекти, заради които се създава реална опасност от по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на МПС при маневра заради намаленото съпротивление на хлъзгане.
С постановление на Окръжната прокуратура-София от 16 ноември 2018 г. са отделени материали по делото и са изпратени по компетентност на Софийска градска прокуратура (СГП). Образуваното от СГП досъдебно производство също е възложено на следователи от Националната следствена служба.
Всички действия по разследване са извършени и е предприето предявяване на разследването на пострадалите лица.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
7128
1
22.07 2020 в 12:52
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара