Софийска окръжна прокуратура предявява обвинения за катастрофата с автобус край Своге на 25 август 2018 г. Като обвиняеми са привлечени шофьорът Г.Г., който е нарушил правилата за движение по пътищата, и при условията на независимо съпричиняване с Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил телесни повреди на 10 души и смъртта на 20 човека. Случаят е особено тежък.
Б. И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. са обвинени за това, че през 2014 г. на път II-16 "Мездра – Елисейна – Своге" в качеството си съответно на ръководител екип и изпълнителен директор на фирмата-изпълнител, началник на Асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и директор на дирекция в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 "Своге – Нови Искър", Участък 3.
От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за произшествието - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото.
Установено е още, че пътят в района на катастрофата е трябвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставянето им.
Водачът на автобуса бе привлечен като обвиняем още на 26 август 2018 г. за това, че при управление на автобус МАН с посока на движение Своге-София ден по-рано е нарушил правилата за движение като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от един човек. С постановление на главния прокурор делото бе възложено за разследване на Националната следствена служба.
На 17 април 2019 г. прокуратурата повдигна обвинения и на двама членове на Управителния съвет на АПИ - Д.А. и С.Г. В хода на разследването е установено, че двамата не са изпълнили служебните си задължения според Закона за пътищата и Правилата за работа на УС на АПИ, за да набавят облага за дружество по закона за задълженията и договорите и от това са настъпили значителни вредни последици.
Облагата се изразява в неизвършване за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатирани дефекти, заради които се създава реална опасност от по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на МПС при маневра заради намаленото съпротивление на хлъзгане.
С постановление на Окръжната прокуратура-София от 16 ноември 2018 г. са отделени материали по делото и са изпратени по компетентност на Софийска градска прокуратура (СГП). Образуваното от СГП досъдебно производство също е възложено на следователи от Националната следствена служба.
Всички действия по разследване са извършени и е предприето предявяване на разследването на пострадалите лица.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
7128
1
22.07 2020 в 12:52
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват