8 години и 6 месеца затвор получи машинистът Христо Тиляшев, който причини тежкия жп инцидент на гара Калояновец преди 2 години. Присъдата бе произнесена от Старозагорския окръжен съд, съобщи БГНЕС.
Мярката за неотклонение на машиниста от парична гаранция 2000 лева бе променена в задържане под стража с цел да не бъде предизвикан друг такъв инцидент, дори и по непредпазливост, тъй като подсъдимият и до ден днешен е изпълнявал професията си. Мярката може да бъде обжалвана в 7-днвен срок, а присъдата в 15-дневен. Машинистът е осъден да плати и близо 1.5 млн. лева обезщетения и разноски по делото.
При катастрофата, която стана на 12 юли 2014 г., 14 бяха ранени, а на място загина машинистът. За катастрофата беше обвинен помощник-машинистът Христо Тиляшев.
Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и фактът, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака. Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един. Знакът е показвал за отклонение, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни.
Един основен и един предупредителен преди него. На 7 август 2015 г. Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу 44-годишния Христо Тиляшев за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен жп състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица. Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофар, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч при разрешена до 40 км/ч. По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др. Големият спор е дали причина за катастрофата е техническа или човешка грешка.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
16.02 2016 в 14:37
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.02 2016 в 14:11
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски внезапно удари рамо на Киселова на балотажа в НС и пак не стана - ПП-ДБ не я подкрепиха
Пеевски след подкрепата за Киселова: Аз подкрепих българските граждани да не гледат тази простотия
БСП потвърди, че са водени разговори с ПП-ДБ за председател на НС и санитарния кордон около Пеевски
Шефът на полското МВнР: Лавров дойде на срещата на ОССЕ, за да лъже
Планът на Тръмп за мир не е един, а три, и в нито един Украйна не влиза в НАТО