Quantcast

8 години и половина получи машинистът, причинил катастрофата в Калояновец

OFFNews Последна промяна на 16 февруари 2016 в 13:46 4817 2

8 години и 6 месеца затвор получи машинистът Христо Тиляшев, който причини тежкия жп инцидент на гара Калояновец преди 2 години. Присъдата бе произнесена от Старозагорския окръжен съд, съобщи БГНЕС.

Мярката за неотклонение на машиниста от парична гаранция 2000 лева бе променена в задържане под стража с цел да не бъде предизвикан друг такъв инцидент, дори и по непредпазливост, тъй като подсъдимият и до ден днешен е изпълнявал професията си. Мярката може да бъде обжалвана в 7-днвен срок, а присъдата в 15-дневен. Машинистът е осъден да плати и близо 1.5 млн. лева обезщетения и разноски по делото.

При катастрофата, която стана на 12 юли 2014 г., 14 бяха ранени, а на място загина машинистът. За катастрофата беше обвинен помощник-машинистът Христо Тиляшев.

Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и фактът, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака. Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един. Знакът е показвал за отклонение, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни.

Един основен и един предупредителен преди него. На 7 август 2015 г. Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу 44-годишния Христо Тиляшев за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен жп състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица. Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофар, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч при разрешена до 40 км/ч. По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др. Големият спор е дали причина за катастрофата е техническа или човешка грешка. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.02 2016 в 14:37

Защо не сте споменали разследването на Нова тв по темата?
Нужно е само да се погледне коя фирма е правила ремонта малко преди инцидента и у всеки запознат почват да се раждат съмнения.

16.02 2016 в 14:11

нЕма начин усвоените при току-що завършилия ремонт кинти да не са употребени кЪк трЕбе, да... И родното БДЖ, на което лани подарихме 540 000 000 лева как го държи на работа след тая катастрофа???