Продажбите на технологичните гиганти Alphabet и Microsoft рязко се забавиха.
Alphabet, която е собственик на Google и YouTube, отчете едва 6% ръст през тримесечието до септември, тъй като фирмите са намалили рекламните си бюджети. Това е най-слабият тримесечен ръст на американската фирма от близо десетилетие насам извън началото на пандемията, отбелязва Би Би Си.
Приходите ѝ през третото тримесечие са $69 милиарда при прогнозирани $70,9 млрд. Рекламните приходи на Google възлизат на 54,5 млрд. долара в сравнение с $53,1 млрд. м.г., но са под очакванията на анализаторите.
Печалбата на Alphabet е спаднала с близо 30% до 13,9 млрд. долара през тримесечието, тъй като приходите от реклама в YouTube са намалели за първи път, откакто фирмата започна да ги отчита публично в края на 2019 г. Те са се свили с около 2% до $7 млрд. от $7,2 млрд. по това време миналата година.
Microsoft регистрира отслабнало търсене на компютри и други нейни технологии. Продажбите на компанията са се увеличили с 11% до $50,1 млрд. Това е най-бавният ръст на приходите от 5 г. насам.
Потребителите и фирмите по света намаляват разходите си, тъй като цените растат, а лихвените проценти се повишават, което засилва опасенията за глобална рецесия.
Силният щатски долар също е в ущърб на американските мултинационални компании, тъй като оскъпява продажбата на продукти в чужбина.
Подобно на много технологични фирми и социални медии, Alphabet се бори и с конкуренцията на TikTok на фона на по-широкия икономически спад.
"За пореден път растежът на YouTube се забави на фона на силната конкуренция от страна на TikTok и други играчи в областта на видео стрийминга - казва Джеси Коен, старши анализатор в Investing.com. - Alphabet е негативно повлияна от влошаващите се макроикономически фактори, като нарастващата инфлация и притесненията за възможна рецесия."
Главният изпълнителен директор Сундар Пичай обяви, че че Alphabet се фокусира върху нови начини за монетизиране на късометражните филми в YouTube и подобрения в Search и Cloud.
Ръстът на продажбите на фирмата се забавя вече пет поредни тримесечия.
Големите технологични фирми отбелязаха скок на продажбите си по време на пандемията, тъй като поставените под локдаун потребители и работници започнаха да разчитат повече на техните технологии. Но при сегашните условия съдбата на сектора изглежда по-неблагоприятна.
През последните месеци Alphabet заяви, че забавя наемането на служители, а Microsoft съкрати работни места. Други технологични компании също решиха да съкратят персонал, включително Netflix и Twitter, или да забавят темпото на наемане на служители, като например социалната медийна платформа Snap.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир