От своето начало през 2010 г. досега социалната мрежа Instagram се радва на голям успех, а нейните потребители нарастват с всяка изминала година, като само в България те наброяват повече от 170 хиляди (и над 400 млн. в цял свят). Това е една от най-големите социални платформи за споделяне на снимки и видеа (80 млн. на ден), което я прави отличен избор за маркетинг от редица марки в сферата на модата, козметиката, бижутерията, хранителната промишленост, развлекателния бизнес, туризма и редица други. Ако и вие се занимавате с бизнес, но вашият продукт все още не присъства в социалната мрежа, вижте тези 7 причини да стартирате Instagram реклама, които маркетинг специалистите от BeShared ни споделиха:
1. Чрез Instagram можете да постигнете много различни цели като увеличаване популярността на марката, лансиране на нови продукти, привличане на посетители към уебстраницата ви, преглед на видео материали, промотиране на мобилно приложение, събития и др. Тъй като това е социална мрежа, в която властва визуалното съдържание, ако разполагате с добри изображения и видеа, си заслужава да ги качите и промотирате именно тук. Подобно на Facebook, Instagram позволява да добавяме бутон с призив за действие към рекламата си, като например „Пазарувай сега“, „Инсталирай сега“, „Регистрирай се“ и „Научи повече“, с което улесняваме аудиторията да предприеме действие съгласно целите на рекламата.
2. Instagram предлага подробно таргетиране на рекламата по редица показатели като пол, възраст, местоположение, операционна система на мобилното устройство, интереси, език. За да се убедите в това колко точно една реклама достига до конкретен потребител, който би имал интерес от нея, трябва само да станете потребител в социалната мрежа и да започнете да следите определени марки, които ви интересуват. Постепенно ще забележите как рекламите, които виждате, стават все по-тясно таргетирани и съвпадат с вашите интереси. Така работи мрежата, за да осигури най-доброто преживяване на своите потребители, а това я прави отлично място, на което вие можете да достигнете до своите потенциални купувачи.
3. Степента на ангажираност (Engagement rate) на потребителите в Instagram е по-висока (4,21% по данни на Forrester) в сравнение с тази в която и да е друга социална медия. Това означава, че потребителите в Instagram са много по-склонни да взаимодействат с една марка, отколкото са например тези във Facebook.
Снимките на брандове в Instagram генерират над 55 пъти по-висока потребителска ангажираност там, отколкото във Facebook. Освен това, според данни на Shopify, потребителите в Instagram са склонни да харчат повече пари за марките, които следват там, в сравнение с тези във Facebook или Twitter. Причината е в качествените изображения, които въздействат силно на емоциите на потребителите и са достатъчни да ги подтикнат към покупка. А Instagram е отлична платформа за споделяне и промотиране на подобни изображения.
4. Instagram е перфектното място за вашата реклама, ако целевата ви група са млади хора на възраст 18-29 години, или т. нар. поколение Y (Millenials). Това са хора, които активно пътуват, забавляват се и тестват различни неща, споделяйки от телефоните си своите преживявания и впечатления, независимо къде се намират. Ако вашата марка е в социалните мрежи и особено в Instagram, създавате чудесна възможност доволните потребители да ви намерят и сами да я рекламират и препоръчват на своите приятели.
5. За разлика от обхвата на публикациите и рекламата във Facebook, която през последните години претърпя спад, рекламата в Instagram се радва на значително по-голям обхват, което означава, че с 10 долара например можете да достигнете до по-голяма аудитория. Органичният обхват на публикациите в Instagram също се е увеличил през последните години, което означава, че поддържайки активен профил на вашата марка в тази социална мрежа ще достигате до много по-голям кръг от последователи и потенциални купувачи, отколкото във Facebook.
6. Ако рекламирате във Facebook си заслужава да го направите и в Instagram, тъй като двете социални мрежи са свързани и рекламата във втората може да се управлява лесно от рекламния акаунт в първата. Това позволява рекламата ви да стигне до много повече хора и спестява време, тъй като можете да използвате еднакво изображение, послание и таргетиране едновременно за двете мрежи. Освен това, за да рекламирате в Instagram не е задължително да имате профил там, тъй като всичко може да се управлява от Facebook, който просто създава акаунт с името на Facebook страницата ви. Анализът на ефективността на рекламата в Instagram също лесно може да се направи през рекламния ви профил във Facebook.
7. И най-важната, според маркетинг специалистите на BeShared причина е, фактът, че все още малка част от бизнеса (около 36%) използват Instagram, така че това я прави чудесна платформа за вашата реклама. Точно в този момент имате шанс да достигнете до потребителите преди вашите конкуренти. За сравнение над 90% от търговците са вече във Facebook, което означава че там потребителското внимание е пренаситено с рекламни предложения. В Instagram имате възможност да блеснете, но не чакайте, а започнете сега, докато конкурентите ви се бавят и все още рекламират само във Facebook.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10571
1
13.10 2017 в 10:20
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара