10 въпроса, които всеки собственик на бизнес трябва да зададе, преди да започне работа с агенция за дигитален маркетинг

OFFNews Последна промяна на 23 март 2020 в 16:10 849 0

Намирането на подходящата агенция за дигитален маркетинг е нещо много важно за бъдещето развитие на вашия бизнес. То може да има съществен ефект върху абсолютно всичко - от повишаването на вашите продажби, до намаляването на нивата на стрес на вас и на вашите служители. Вкарването на свеж и креативен екип във вашия бизнес може да ви изстреля до следващото ниво на развитие и дори да добави допълнителна доза забавление и вдъхновение към ежедневните ви проекти.

Но как да решите коя агенция за дигитален маркетинг е най-подходящата за вас? Повечето собственици на бизнес често имат съмнения и колебания относно това дали въобще трябва да прибегнат до услугите на агенция. Причините за тези колебания може да са най-различни - от чисто финансови, до скептицизъм по отношение на самия бранш и това, което той прави.

За да разсеете всякакви съмнения относно това дали да направите тази следваща стъпка, ние подбрахме 10 въпроса, които са от съществено значение и които повечето собственици на фирми трябва да зададат на представителите на самата агенция. Получаването на адекватни и професионални отговори може да ви накара да се почувствате уверени, че сте взели най-доброто решение за дигиталната стратегия на вашия бранд.

1. В какви услуги и в кои дигитални канали специализира агенцията?

Различните агенции са специализирани в различни ниши, така че е важно да си партнирате с агенция, която е експерт в избраната от тях област. Ако специалността на агенцията съвпадне с вашите бизнес цели, то това би било едно добро начало и нещата между вас е доста вероятно да се получат.

Има плюсове и минуси при започване на работа с агенция, която предлага пълно обслужване. Да, може да има ползи от това, че всичките ви изисквания се обслужват от един екип, който може да седне заедно на някоя от оперативките и да изгради сплотена и ефективна стратегия.

Понякога обаче, по-малкото всъщност е повече. Работата с агенции, които са тясно специализирани в определени области в повечето случаи ви гарантира, че получавате най-добрата възможна услуга за парите си.

Ние от Digital Sales Expert сме бутикова агенция за дигитален маркетинг, като сме тясно специализирани предимно в сферата на електронната търговия. По този начин ефективно помагаме на бизнесите да повишат своите приходи, привличайки нови клиенти с помощта на дигитална реклама и различни платформи за анализи.

2. Колко голяма е агенцията?

Размерът на агенцията може да повлияе на вида услуга и вниманието, което ще получите от страна на самия екип. Помислете кое е най-важно за вас и вашият бранд и намерете агенция, която да е с точно подходящия за вас размер, така че да получите лично отношение и ангажираност от тяхна страна с вашите бизнес предизвикателства.

Ако избраната от вас агенция е голяма, екипът й може да не разполага с времето или мотивацията, за да се съсредоточат върху вашия бизнес толкова, колкото на вас би ви се искало. Възможно е да се окажете една „малка риба в голямо езеро“ - дори и ако сте уважаван бранд с приличен рекламен бюджет.

За сравнение, по-вероятно е по-малките агенции да посветят голяма част от времето си на вашата компания, запознавайки се детайлно с това, с което вие се занимавате. Те ще ви обърнат по-голямо внимание, защото за тях вие сте повече от поредния клиент. Те също така ще искат да израснат заедно с вас, което е и допълнителен стимул за постигане на добри резултати.

Изберете агенция, която да може успешно да комбинира високо ниво на професионализъм и всеотдайност.

3. Какво прави една агенция подходяща за вас?

Намерете агенция, която е ентусиазирана от вашия екип, вашия бранд и вашата кауза. Намерете агенция, която не иска просто да бъде доставчик на услуги, но искрено желае да се интегрира и да бъде част от вашия отбор. Думата „партньорство“ трябва да бъде в центъра на взаимоотношенията ви.

В Digital Sales Expert работим с желанието да разберем истински цялата екосистема на клиента - от историята на компанията, през динамиката на екипа, маркетинговите инициативи, до поведението на клиентите. Това ни позволява безпроблемно да синхронизираме нашият работен процес с вашия и да ви дадем оптимални резултати.

4. Как агенцията комуникира и си сътрудничи с клиентите?

Разбирането на начина, по който една агенция подхожда към сътрудничество с клиенти, е жизненоважно за успеха.

- Предпочитат ли те срещи лице в лице?
- Могат ли да работят добре с екипи от разстояние?
- Как структурират отчитането си?
- Имат ли софтуер за управление на проекти, до който можете да имате достъп?

Отново това ще се сведе до вашите уникални бизнес нужди. Но е важно да се установи точно какви ще бъдат процесите, преди да се ангажирате с тях, тъй като това помага за създаването на добри работни взаимоотношения, с по-малко време прекарано в недоразумения и повече време изразходвано за смислена и продуктивна работа.

5. Как ще изглеждат първите 30 дни?

Добрата дигитална агенция ще разполага с експертиза, която да ви помогне да насочите и трансформирате маркетинговите си усилия още от първия ден, затова попитайте потенциалната си агенция как ще изглеждат първите 30 дни от съвместната ви работа. След като започнат да ви превеждат през техните работни процеси, вие доста бързо ще разберете дали имат правилната визия за вашия бранд,.

6. Каква стратегия ще бъде приложена?

За да установите силна работна връзка с агенция, вие ще трябва да инвестирате известно време и усилия, за да научите малко повече едни за други. В началото често има детайли, с които двете страни все още не са запознати, така че като всяка нова връзка, е добре да отделите малко време, за да се опознаете взаимно.

От това да разберете какви взаимни очаквания имате един от друг, както и какви ще са ключовите показатели за ефективност (KPI), до постигането на взаимно съгласие относно стратегията и очакваните резултати. Добрата агенция ще има добре дефиниран подход към вашия бранд и ще може да установи основи за стабилни личностни взаимоотношения с вас.

7. Как агенцията ще ви гарантира, че е на "ти" с най-новите технологии?

Очевидно е, че добрата дигитална агенция трябва да бъде напълно наясно със случващото се в технологичното пространство, за да може тя ви предложи най-адекватната услуга, която да е изцяло съобразена с последните трендове в бранша.

Вие бихте искали те не само да разберат най-новите технологии и тенденциите в онлайн маркетинг и реклама, но и да знаят как да прилагат тези знания ефективно във вашите уникални бизнес предизвикателства - от новите тенденции в графичния дизайн, до последните промени в алгоритъма на Google. Именно оттам идва истинският растеж.

8. Как работи агенцията с данни?

Данните са "сърцето" на съвременния маркетинг и те са в основата на растежа на всяка една компания. Днес имаме много повече информация за клиентите и конкурентите на пазара, както и за показателите за ефективност, от когато и да е било до сега. Агенция, която умее добре да събира и анализира тези данни може да ви даде голямо предимство.

Ние от Digital Sales Expert сме изградили цялата си агенция на базата на това да разбираме нашите клиенти и тяхното онлайн поведение чрез използването и разчитането на данни, които ние използваме, за да можем ви помогнем да постигнете целите си. Това, което ни отличава от останалите на пазара е, че именно данните, а не отделните мнения, управляват нашите маркетингови стратегии.

9. Как агенцията би се превърнала във ваш дългосрочен партньор?

В един изключително конкурентен и пренаселен пазар, дългосрочните стратегически партньорства са жизненоважни за успеха. Усилията на вашата агенция не трябва да са съсредоточени единствено върху моментните ви предизвикателства. Те трябва да са насочени и в един по-дългосрочен план, с мисъл за бъдещото ви развитие. Вашето партньорство трябва да прилича повече на маратон, а не на бягане на къси разстояния.

10. Екипът за анализ на данни вътрешен ли е, или използват външен изпълнител?

Данните са важни, защото те влияят на абсолютно всичко, от вашата SEO стратегия, през структурата на вашите рекламни профили в Google и Facebook Ads, до вашата CRM стратегия, функционалността и съдържанието на уебсайта ви.

Дигитална агенция, която разполага със специализиран вътрешен екип за анализ на данни, ще ги използва, за да ръководи вземането на ефективни решения, докато агенция, която възлага на външни източници тази задача, може да има проблем с това да ви осигури адекватна задълбоченост и точност на данните.

Печеливша комбинация

Изборът на агенция за дигитален маркетинг не е решение, което се взима всеки ден. Затова, отделете малко време, за да помислите какви са вашите уникални бизнес цели, какви са изискванията ви за екип и използвайте тези въпроси, за да можете да намерите най-подходящата агенция за дигитален маркетинг за вашата компания. Това също ще ви помогне да поставите основите на едно успешно и дългосрочно партньорство, което ще ви спести време и стрес и което ще ви помогне да увеличите своите продажби.

В Digital Sales Expert, ние се ангажираме да интегрираме нашите процеси безпроблемно с тези на нашите клиенти, за да постигнем най-добри резултати. Нашият подход, базиран на данни, ноу-хау и стратегическо мислене, води до постигане на ефективност и на реални резултати онлайн. Свържете се с нашия екип още днес и ви уверяваме, че това ще бъде най-доброто решение, което някога ще вземете за вашия бизнес.

Можете да намерите още полезни статии в нашият блог.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !