Национална стачка е обявена в Гърция по повод една година от трагичната влакова катастрофа, при която загинаха 57 души. Атина и Солун ще бъдат блокирани.
В стачката се включват служители от градския транспорт, както и от морски, железопътен и въздушен транспорт. Полетите от и към България от всички гръцки летища също ще бъдат засегнати, съобщи бТВ. Действията си обединяват над 7 синдиката в транспортния сектор, но и почти целият публичен сектор.
Те искат действия за предотвратяване на трагедии и наказания за виновните.
Стачката ще доведе до затваряне на училища, банки, спиране на почти всички обществени транспортни услуги и прекратяване на полетите, тъй като учителите, банковите служители, транспортните работници и ръководителите на полети ще напуснат работа.
Няма да има таксиметрови, метро, трамвайни и железопътни услуги, а в стачката участват и четири синдиката на превозвачите. Автобусите и тролеите ще бъдат единствените транспортни средства, които ще се движат от 9 до 21 ч.
Малко преди полунощ на 28 февруари 2023 г. при челен сблъсък между два влака, пътнически и товарен, в Темпе край Лариса загинаха 57 души, а десетки бяха ранени. Повечето от жертвите бяха млади хора – студенти, които се връщаха в солунските университети.
Катастрофата предизвика национален траур както в Гърция, така и в други солидарни страни. Тя провокира и надигането на гръцкото общество срещу политическата власт и срещу всички властимащи лица, отговорни за благоустройството на обществения транспорт в Гърция, отбелязват гръцките медии, цитирани от БТА.
Сред причините за трагедията, освен човешка грешка, беше посочено и забавянето на въвеждането на модерна система за управление на движението на високоскоростните влакове.
Обвинения бяха повдигнати на дежурния ръководител на движението на гара Лариса. В рамките на разследването беше разкрито, че 59-годишният служител не е бил добре подготвен за задълженията, които са му били възложени. По времето на катастрофата по скоростната линия Атина – Солун също така липсваше модерна сигнализационна техника и автоматизация.
Министърът на транспорта Костас Караманлис подаде оставка, а няколко месеца по-късно бяха повдигнати обвинения на петима ръководители на държавната железопътна инфраструктурна компания ОСЕ. През август по големи участъци от железопътната линия беше въведена в експлоатация модерна система за дистанционно управление и сигнализация.
За разследването на обстоятелствата около трагедията беше създадена парламентарна анкетна комисия. Преди седмица повечето опозиционни партии в Гърция обвиниха правителството, че се опитва да прикрие фактите около железопътната катастрофа и обявиха, че напускат парламентарната анкетна комисия.
В комисията останаха само представителите на управляващата Нова демокрация, консервативната НИКИ и от лявата „Плевси елефтериас“.
На 8 март партиите трябва да внесат заключенията си за фактите, установени от комисията, след което на 11 март комисията ще проведе последното си заседание, на което ще бъдат обсъдени резултатите от работата ѝ.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста