Скандал с „Фейсбук“ заради таен социален експеримент

Последна промяна на 30 юни 2014 в 16:40 3319 2

Социалната мрежа „Фейсбук“ стана обект на критики заради въвличането на 700 000 потребители в психологически експеримент без тяхното знание, пише Би Би Сии.

Експериментът бил проведен в рамките на една седмица през 2012 г. Неговата цел била „манипулация“ на известията на абонатите, за да се установи дали съобщенията водят до емоционална промяна в поведението им.

В резултат от проучването учените и екипите на социалната мрежа са стигнали до извода, че потребителите, получаващи повече негативни новини в профила си, са по-склонни да публикуват негативни статуси и обратното.

Администраторите на „Фейсбук“ от своя страна гарантират, че по време на проучването не са използвани личните данни на потребителите.

Въпреки че изследването е проведено съвместно с университета „Корнел" и Калифорнийския университет в Сан Франциско, научната разработка предизвика множество критики сред ползвателите на социалните мрежи. Едно от най-големите опасения е именно тайният начин на провеждането му и сигурността на онлайн потребителите.

„Това е изключително могъщо нещо и ако все още няма законодателство при такива случаи, то такова трябва да се появи, за да защитава хората“, коментира представителят на английския парламент и част от „Commons Media” Джим Шеридън, цитиран от „Гардиън“.

„Те са манипулирали материали от личния живот на потребителите. Обезпокоен съм от способността на Фейсбук и другите (подобни мрежи) да манипулират мнението на хората отностно политика и други подобни сфери“, добави  още той.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

30.06 2014 в 22:01

Фейсбоклук.

30.06 2014 в 17:11

Блокирал съм им всички новини и реклами - с мен не би им се получил експеримента ;)