Парламентарната комисия по транспорта и съобщенията също даде зелена светлина на проектобюджета за 2022 г. с 13 гласа "за", 6 "против" и 1 "въздържал се".
След ударно разглеждане на проектозакона повечето от останалите парламентарни комисии също го гласуваха миналата седмица. Това се случи, след като миналия понеделник МС одобри предложението за Бюджет 2022, а във вторник законопроектът бе внесен в НС. В сряда започна и разглеждането му в комисии. Очаква се до края на деня проектобюджетът да мине във всички комисии, а утре да влезе и в зала за първо четене. След това текстовете ще се върнат в комисии за редакции и второ четене. По-рано председателят на НС Никола Минчев прогнозира, че парламентът ще приеме Бюджет 2022 до 31 март. Това беше и обещанието на финансовия министър Асен Василев, който освен това прогнозира и актуализация през лятото.
Над 42 млн. лв. са прогнозираните приходи в сектора за 2022 г., като се очаква следващите години те да се увеличат до над 44 млн. лв. през 2024 г. Разходите в сектор "Транспорт" се очаква да са над 751 млн. лв., от които 35 млн. лв. за възнаграждения, 457 млн. лв. за текущи разходи и 247 млн. лв. за капиталови разходи. 258 млн. лв. са предвидени за БДЖ. От тях 49 млн. лв. са за капиталови разходи, 196 млн. лв. за субсидията за пътническите превози (11 млн. лв. повече от първоначалното предложение) и 13 млн. лв. за компенсации за лицата, които използват намаление при пътуване. 418 млн. лв. са отделени за Националната компания за железопътната структура, 89 млн. лв. - за Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ремонти и модернизация на пристанищата) и още 99 млн. лв. субсидия за автомобилния транспорт - насочени най-вече към транспортните фирми, обслужващи нерентабилни извънградски линии.
Председателят на Конфедерацията на автобусните превози Магдалена Милтенова заяви, че в субсидиите за градските линии са недостатъчни заради увеличената цена на метана. По думите ѝ ще са необходими между 100 и 115 млн. лв. допълнително. Милтенова заяви, че според проектозакона право на субсидия за нерентабилни линии имат само фирмите, които обслужват населени места с под 500 души население, както и намиращи се на определена надморска височина. Други крайградски линии, които правят курсове между общини с дори по-малко население, не се субсидират заради изискването за надморска височина. Председателят на комисията Борислав Гуцанов пое ангажимент за редакции в тази насока между първо и второ четене на закона.
Таксиметровите шофьори настояха за намаляване на общинския данък за таксиметровите компании, за да не се допусне задлъжняване на сектора до края на 2022 г.
От КНСБ пък поискаха промени в проектобюджета между първо и второ четене за компенсации за градския транспорт в страната заради разходите за дезинфекция и поскъпналата електроенергия.
Така с обещания за редакции приключи и първото разглеждане на проектобюджета в транспортната комисия. Бившият транспортен министър и настоящ депутат от ГЕРБ-СДС Росен Желязков определи бюджета като проинфлационен и заяви, че парламентарната му група няма да подкрепи предложенията. Той обаче даде заявка, че ще подкрепят помощите за таксиметрови шофьори и за междуградските линии.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища
Бедстващи без ток от пет дни излизат на протест, блокират пътища