Президентът Румен Радев обяви, че ще наложи вето върху антикорупционния закон, който в момента се гледа на второ четене от парламента. Основните критики на държавния глава са във връзка с това кой ще назначава членовете на новата атикорупционна комисия. Според него сега приетите текстове водят до дисбаланс на властите.
Президентът Радев се изказа остро и за отхвърлянето на ветото му върху мораториума за финансиране на иновативни онколекарства. Държавният глава нарече вчерашното решение на парламента цинично и брутално и заяви:
Вчера се посегна на последното – на надеждата и то нямаше да бъде толкова цинично и брутално, ако предния ден на заседание на МС, в рамките на около час, на масата се извадиха 740 милиона лева и се хвърлиха и изчезнаха по критерии и механизми, които са неясни. Да, обществено значими проекти, да, основно пътища, едни фирми ще стават още по-богати, други хора ще стават още по-бедни и по-болни.
Междувременно премиерът Бойко Борисов заяви в Брюксел, че е готов да обсъжда евентуално преразглеждане на мораториума върху финансирането на нови лекарства, но в същото време изрази резерви с аргумента, че има лобистки интереси в полза на новите молекули, съобщава БНТ.
Борисов, също както Цветанов от парламентарната трибуна, посочи пример от личния си живот:
Майка ми, Бог да я прости, умря от рак. И ние със сестра ми си продадохме каквото имахме тогава, за да купуваме по 8000 хиляди долара молекула - някакво свръх ново лекарство. На втората седмица жената си умря. Не искам да си играят със здравето на хората.


























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
София планира ''пълна промяна'' в градския транспорт през 2026, пари за увеличение на заплати няма
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Световната банка ще помага на България за по-ефективна жп инфраструктура