Радан Кънев: АПИ даде поръчката на Пеевски с нелегитимно решение в намален състав

Антония Чорева 12 януари 2017 в 17:45 11429 12

Поръчките за строеж на пътища и магистрали, които в момента се раздават, са със съмнителна законност, тъй като се вземат само от 2-ма души в борда на Агенцията по пътна инфраструктура, вместо от 3-ма.

Бордът е намален, след като шефът на агенцията Лазар Лазаров подаде оставка в края на ноември миналата година, а шеф стана Дончо Атанасов, който беше негов заместник. Така в борда на АПИ са останали само 2-ма души, които раздават поръчките за строеж на пътища, включително и на близката до Делян Пеевски фирма, която спечели търга за строеж на част от магистрала „Хемус“.

Това заяви лидерът на ДСБ Радан Кънев. „Бордът на АПИ заседава в непълен състав от двама души, всички поръчки могат да паднат в съда дори само на това основание“, коментира Радан Кънев.

Кънев и министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова влязоха в задочен спор как е избрана фирмата на Делян Пеевски за строеж на отсечката от магистрала „Хемус“. Първият казва – близка до властта фирма, избрана с трикове, а министърката отговаря, че всичко е законно, според процедурите и обвини Кънев, че имал фаворит за строеж на отсечката, затова обвинявал Агенция пътна инфраструктура в манипулации на търга за изпълнител.

Преди дни за строежа на 10 км от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза бе избрано дружеството "ХВП Ябланица" ДЗЗД, което е свързано с Делян Пеевски.

„Нахална лъжа е, че имам фаворит за магистрала „Хемус“ – твърдението е смешно, но държа да не ми преспиват гербаджийското мислене в схеми и пари, те могат да си имат фаворити за всяка отсечка, но моят фаворит е честно спечелила фирма“, коментира Радан Кънев.

Той добави, че за съжаление в управлението на ГЕРБ и ДПС честно спечелени търгове за магистрали няма.

А от това – да се раздават поръчки на близки фирми - страда Северна България, която все още няма магистрала – добави Радан Кънев.

„Бойко Борисов обещаваше през 2012 г., че автомагистрала „Хемус“ ще има през 2017 г.“, подсети лидерът на ДСБ. По думите заради интереси и корупция е същото положението и с транспортния коридор Русе – Варна, който не е мръднал от години и инцидентът в Хитрино е станал заради същата тази корупция.

„Състоянието на железопътната инфраструктура е от времето преди да има българска държава“, възмути се Радан Кънев.

„Същото е положението и с магистрала „Марица“, която се ремонтира 3 пъти, защото това не било път, а асфалт върху кал“, коментира лидерът на ДСБ.

„Ако се направи одит на Агенцията по пътна инфраструктура, ще се види, че всички поръчки се печелят от фирми, близки до властта“, категоричен е Кънев. Както OFFNews писа вчера критерият дадена фирма да спечели търга за строеж на магистрала били фенерчета и гумени ботуши, заради които фирмите масово отпадали от търга.

Радан Кънев коментира също, че тол системата е на същото положение. Заради поредното обжалване българският данъкоплатец плаща вместо преминаващите през България ТИР-ове.

„Приходите от тол системата са заложени в бюджета за 2017 година, а тя е спряна и се обжалва за пореден път – само защото строителното министерство иска да даде тол системата в ръцете на Васил Божков“, обясни лидерът на ДСБ. Интересен факт е, че фирмите на Божков не кандидатстват напоследък за строеж на пътища, тъй като се подготвяли да вземат тол системата.

А самата система, според Радан Кънев, е пряко свързана със сигурността на България – това е система, която не контролира само ТИР-овете, а чрез която се знае къде е всеки един автомобил и може да следи както трафикантите на мигранти, така и трафика на пари и контрабандата.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    42249

    7

    Denis Rizanov

    12.01 2017 в 19:27

    "българска държава" в кавички, като цитат. Не като отношение към Родината ни!
    И да, много правилно - като вижда проблем да внесе сигнал в Прокуратурата. Стига се е лензил в порно-фермата на дзъкърбърг!

    42249

    6

    Denis Rizanov

    12.01 2017 в 19:24

    ЖП линията Русе-Варна е строена от Митхат паша през 1866.Тогава няма българска държава.

    Така е, но радан не е уточнил, че става въпрос за Третата Българска Държава. Защото "българска държава" е имало много преди да има трен.

    13056

    3

    Какавидков

    12.01 2017 в 18:20

    Дай поръчката в съда бе. Стига дрънка менчето по медии.
     
    X

    Историята на коледните лампички